måndag 18 maj 2009

Holkfolk

Inte nog med att det börjat regna. Nu har husse och matte suttit framför teven och holkat hela dagen. Bara för att fyra ägg hade kläckts i morse behöver dom väl inte sitta i soffhörnet hela tiden. Jag har bara fått korta kisspromenader, och nu ska jag passa holken medan de åker och fikar hos Maj-Lis och Bosse.

I holken är det precis som hemma. När fågelhussen ger fågelvalparna mat så kommer han bara flygandes och börjar mata. Dom känner ju knappt igen honom, och ibland får han låtsas flyga iväg och komma tillbaks igen för att dom ska börja gapa. Fågelmatten lägger sig och värmer dom först, och snurrar runt och ser till att alla får. Min matte gullar med mig också. Kvidevitt, Ludde

7 kommentarer:

norjemonsun sa...

Det måste vara spännande att se fågelvalparna komma ut ur äggen, min husse har 6 fågelholkar på tomten och alla är fulla med fågelvalpar men inte en ända kamera att titta på TV svagt av Husse...
Hälsningar Lilli....

Sigge Svamphund sa...

Det var faktiskt för allra första gången som matte gick fel idag!
Hon som är känd för att alltid hitta i ala skogar och bara vandra nån mil rakt in i skogen!
Man ska långt in i skogen, det är där allt skoj och all svamp finns.
Skitdag detta!
Spännade med dina fågelvalpar.

taxenmilton sa...

Oj vad spännande med "era" ungar och att följa dom på tv. Igår va det toppen dag, men jag var så trött på kvällen så jag somnade ovaggad. Kramisar Milton

Stella sa...

Va häftig att kunna se fågelungarna, jag och matte tackar för den upplevelsen...

strövelstorpslagottona sa...

Mej oj, alldeles egna små pippiungar. Vad ska det bli av dom? Lite svårt att se vad det är för sort. Kanske Blåmes?
pussar

malte o snoken sa...

men! har ni kamera i boet!? va coolt! så söta de är, va kul o följa!
vicken tur att matte gullar me dig iaf ludde!!!
slafsis

Ludde sa...

Visst är det blåmesar. Nu är det 6 pippivalpar och ett ägg.