söndag 24 maj 2009

Syrener

Husse och matte har också fått gelerecepte från Sigges matte, så igår gick vi en ny promenadväg. Våra egna syrener är bara pyttesmå knoppar på ännu, så vi gick i skogen utmed järnvägen där det legat hus när husse var liten valp. Där finns det fortfarande fruktträd och buskar kvar som blommar nu.Husse plockade lite i en sydsluttning där det fanns utslagna blommor.När vi kom hem kokade matte sockerlag och hällde på blommorna, och nu står det och drar i källaren. Ska bli spännande att få smaka till någon god stek så småningom.

Min människobror Anders hade bjudit sig och familjen på middag eftersom det var hans riktiga födelsedag då. (Vi firade ju redan i förra veckan hos Jocke)
Sara och Coco hade med sig tårta som alla åt till efterrätt. Jag skulle precis klaga på att jag inte fick smaka, men då fick jag ett ben med kycklinfyllning som dom haft med sig.Det smakade mumselimums.Husse blev lite gramse för att jag höll till på mattan, och då kom förskräckliga fingret fram. Jag tycker inte om när han pekar så där.Motvilligt flyttade jag över på det gamla lakanet jag fått, som dom tryckte påskliljor på för fyrtio år sedan och använde som duk då. Det är inte det vackraste man kan ligga på precis...

Idag åkte vi till Torpet och fikade med Coco-familjen.
Jag åt grisöron och passade Coco. När vi åkte hem hade vi en hel släpkärra full med sönderrostade staketstolpar, hönsnät, grenar och gamla tryckimpregnerade träbitar med oss till återvinningscentralen, för dom har ingen dragkrok på sin bil.

Sen lät jag husse och matte arbeta med vårt potatisland efter mina anvisningar. Efter middagen gick husse och jag till Konsum och köpte två kexchoklad, och det var tur det. Matte visste inte att vi gått den vägen, och var jättegodissugen. Hon blev överycklig när husse tog fram dom till kaffet. Själv åt jag griskex, och det gillar jag bättre. Kram, Ludde

Inga kommentarer: