torsdag 13 oktober 2011

Tack och adjö

Idag lämnade jag och hussen matte vid sjukjympan för sista gången. Sen åkte vi och parkerade bilen och gick en sista promenad runt Huddinge Sjukhus.Jag tog adjö av trollet som satt uppe i skogen. Jag lovade att även om matte och husse är kärnfriska, så ska jag komma och hälsa på honom någon gång nästa sommar.Lilla drakungen fick en puss på nosen, och jag berättade för honom var jag bor så han kan flyga dit och hälsa på mig när vingarna har vuxit ut. Käkade blodpudding till middag medan matte och hussen åt rester. Jag diskade noga deras tallrikar, och konstaterade att dom ätit musselsoppa och fiskgratäng. Nu ska jag ta ut hussen, så jag önskar er en trevlig fredag. Vemodiga kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Är du inte riktigt klok - du höll ju på att ge både mig och matte hjärtslag eller nåt! "Tack och adjö"!, sånt skriver ju dom som lägger ner sina bloggar!!!!
Egentligen är det ju väldans bra att matten inte behöver besöka det där stället mer, i varje fall inte på väldans länge.
Det finns troll i dina nära skogar också, jag lovar, bara att skärpa blicken! Dom maskerar sig, men dom går att upptäcka! Säger matte som ser dom snart sagt överallt... ;)
Finns säkert en och annan drake där också!

Gizmo sa...

Jag blev lika förskräckt som Kasper...
Vilken tur att det inte var så illa som det lät.. Vad modig är och SNÄLL som sa hejdå till troll och drakar innan ni drog hem. Jätte glad att höra att matten din mår så bra nu..
Ha det gott och gosa mkt med matte o husse...

Buttons sa...

oj så mycket jag hade att läsa ikapp. det där hundcafeet verkar kanonmysigt. Få se om jag lyckas släpa med matte dit nån gång. NUska vi dra iväf till Västeerrvik ett tag.
Ha det gott, och många blötpussar till den ståtligaste killen jag känner

Emma o Malte sa...

Ja, här blev vi oxå lurade!! Vi tänkte värsta tanken om att du skulle sluta blogga.. Väldigt elakt tycker vi ;-)
Men vi är glada att det bara var trollet du sa tack och adjö till!!
Kramis

Grabbarna boys sa...

Vi trodde också det värsta, att bloggen skulle läggas ner!!
Tjiii, vad lurade vi blev dåååå!
Det där trollet kan vi tala om att det hade blivit ordentligt utskällt av oss, speciellt av Teo tror vi!!
Han brukar skälla på konstiga saker o ting fast han sett den flera gånger!
Härligt för matten att vara frisk igen, ingen mer sjukgympa för henne då!
Du får dra ut henne i skogen desto mer istället.
Ha en bra dag!
Vov från grabbarna boys!

Arlo sa...

Jah, bara att erkänna hur lurade vi blev också! Det var ett fult knep, Ludde, fast roligt också!

Eva sa...

Alltså... Här höll det på att bli tårar! Attans luris!
Men se'n blev det ju glatt när vi såg att matten mår så bra!
Hoppas den där lilla draken kommer på visit hos dig, den är ju superdupersöt:)
PUSS!

Hillman sa...

Trist att lämna såna kompisar kvar, hihi. Fast bra att matten slipper sjukgympan, så dä går nog på ett jämmet ut, hihi.

Taxpussar.