tisdag 25 oktober 2011

Nya vägar på Söder

Idag skjutsade vi matten till jympan på Ringen.Vi började med att gå ned till Årstaviken och fortsatte utmed vattnet ungefär där vi slutade promenaden för ett par veckor sedan.De flesta fritidsbåtarna är upplagda på land nu, men vid norra Hammarbyhamnen ligger de stora båtarna året om.Den här båten tror jag har fler blommor än matte.Sen gick vi upp till rastgården där vi träffade några hundar.Det blev mer spring än husses mobil klarar av.En av tjejerna försökte lära mig dansa jenka vilket var ganska kul.

Nu är vi hemma igen och nu ska jag hjälpa hussen plocka äpplen till matte... Danskramar, Ludde!

8 kommentarer:

Arlo sa...

Åhå...fått dansa jenka med Söderbrudar minsann!? Du får väl komma tillbaka för fler lektioner snart ;-)

Emma o Malte sa...

Dansa Jenka såg ju spännande ut?!

Grabbarna boys sa...

Fnisssss!!
Vi tycker den där jenkan ser ut som något helt annat!!
Vov från grabbarna boys!

Sigge sa...

Ha, ha, ha jo visst kalla det för dansa jenka du.........jag tror att du testade nåt annat jag!!!!!

Tessan sa...

Phjiihihija..Jenka måntro,jaja kan säga att när mina grabbar "Jenkar" så blir jag bra sur på dom! Näää dom får allt hålla sig till en wienervals;) Gillar "blomsterbåten" den var cool:)Kramis på dig och de 2-benta!

Vi i Kasperian sa...

Den är blomsterbåten - är det nån som bor på den? Jag känner en tjej som bodde på en båt i Sthlm i över ett år!
Förresten så vet du minsann hur du ska uppföra dej i stan, värsta danskavaljeren dessutom... ;)

Gizmo sa...

Vilken härlig runda.
Tjusig jenka ni **Dansade** fniss

Jätte fin promenad också... Lite avis nästan där

Hillman sa...

Vicken häftig blomsterbåt du hittade, såna har vi inte här uppe men å andra sidan har vi inte så stora vattendrag heller, hihi. Dansa jenka har jag aldrig provat på heller, hur sjutton bär du då åt egenteligen, det är ju nästan som en trekant, hihi.

Taxpussar.