lördag 15 oktober 2011

Mycket att stå i

Igår hade vi mycket att göra hela dagen.Vi skulle få middagsgäster och matte var extra glad åt att julkaktusen blommade så fint även om det fortfarande är långt till jul.Hon såg till att det blev dukat i matsalen.Vi skulle äta kalvstek med gräddsås, inlagd gurka och gelé. Vi hade både svartvinbärsgelé och syréngelé.Jag passade stekarna medan matte putsade matsilver och husse vallade snabeldraken. Vi tog en härlig solskenspromenad sen medan dom puttrade på spisen. Precis innan gästerna kom hann jag sluka min stora portion kalvstek med gräddsås! Jag fick ett stort smarrigt oxöra till efterrätt som räckte nästan till sista rundan som inte blev förrän klockan tolv när gästerna gick hem. Morgontrötta kramar, Ludde

4 kommentarer:

Hillman sa...

Du är verkeligen en hederstax ända ut i klospetsarna, för så där sitter jag oxå när matten lagar mat. Fast till skillnad från dig så når jag inte upp med nosen så långt, hihi.

Taxpussar i mängd.

Vi i Kasperian sa...

TVÅ stekar - var den ena till dig då? Skulel inte förvåna mig det minsta... Avundsjuk? Jag? Nääedå... Fast jag undrar varför snålvattnet rinner...

Oh, sån ljuvlig mat, säger matte (finns visst lite snålvatten där också... )Påminner om hennes barndom för hundra år sedan! Det där var hennes mormors specialitet (fast syrengelé kände inte mormorn till).
Fanns ingen som bjöd på så himmelskt god mat som mattes mormor. Säger matte. :)
Men hörrödu Ludde - jag UNNAR dig verkligen den där goda maten! Det är inte det. Jag tänkte bara att kanske jag också... ska ta ett allvarligt smtal med min matte, tror jag! ;)

Sigge sa...

Jaha, med tanke på inlägget under du skrämde mej också. Trodde att du tänkte försvinna.Men det är ju superbara att din matte slipper den där sjuka gympan nu. Håler med Kaspers matte, troll finns det precis överallt i skogarna. Bara att titta så finns de där. Såna där stekar serveras aldrig här heller.

Eva sa...

Åh! Jag började direkt tänka på min mormor!
Hon var inte så road/duktig på matlagning, men STEKAR det kunde hon! Lamm, kalv eller vad som. Fast syrengelé...? Nä Svartvinbär och rönnbär var det hos oss.
Vilket underbart liv du lever!
(Och såååå skönt förra rubriken inte innebar vad vi först fruktade:))
PUSS!