onsdag 26 oktober 2011

Mera löv

Tänk att hussen inte kan göra något utan mig.När jag sov som allra skönast på förmiddagen sa han att vi skulle ut och plocka in saker från trädgården och att vi måste lägga mer löv på fuchsia-lövhögen.För säkerhets skull har han stängt in lövhögen i några pallkragar.Tror du att det räcker nu frågade han.Det tyckte jag och sen kollade jag att han hade täckt över den ordentligt efter sig så att plantorna får det skönt därinne i vinter.När vi var klara med högen tog vi med matte på en promenad förbi sjön. Lövade kramar, Ludde!

9 kommentarer:

Arlo sa...

Tänk att du inte får sova i fred utan måste ut och jobba titt som tätt. Hussen får väl gå någon kurs i lövpackning så du slipper engagera dig!
Fast det var ju hyggligt att du fick en prommis efteråt!

Eva sa...

Tack för idéen!
Jag tror jag ska testa med nät i en ring eller så och så löv (finns massor från lönnarna utanför) och plast över. Då kanske mina fuchsior har en chans också.
Vilka dagar du haft förresten, medan vår dator trögat sig så jag inte orkat runt så bra! Barnpassning och cafébesök och bus och massor! Härligt!!
PUSS!

Emma o Malte sa...

Men hallåå, tänk att vara behövd sådär av sin husse och matte måste väl ändå vara skönt! Då måste du ju verkligen vara en mäster på allt, fast de visste vi ju redan :-)
Jag tyckte också jag kunde fått lite leverpastej eller korv på kexen, men matte sa att jag redan får så mycket korv!!
kramis!

Grabbarna boys sa...

Vad du är duktig Ludde med att hjälpa hussen din med löven.
Och vi tror nog att hade vaknat ur din skönhetsdröm ändå om hussen gått ut utan dig.
Du är verkligen en skön kille med din underbara sovstil!!
Vov från grabbarna boys!

Kasper sa...

Attans också, när du sov så SKÖNT!!!
Men att rädda fuchsior är ju viktigt förstås, tur att du ställde upp! Det blir nog bra, det där. :)

Edith sa...

Vilken härlig sovstil du har!
Men är det inte typiskt att mattar och hussar ska ha hjälp med både det ena och det andra. Var vore dom utan oss hundar ... Colliekramar

Gizmo sa...

Vilken tur att husse stängde in löven. Dom har en benägenhet att rymma annars har jag hört.
Hoppas du fick mysa inne i värmen ordentligt sen

Sigge sa...

Ditt liv är verkligen hårt Ludde!
Gillar din sovstil, men jag fördrar att ligga utsträck på sidan.

Hillman sa...

Det var mycke löv det där, jag saknar den trädgård vi hade när jag var liten. Där var massor med stora lönnlöv och alla högar som matten krattade upp som vi hundar sprang runt i. Det var mycket skojsigare än alla dessa stickiga tallbarr, hihi.

Taxpussar.