torsdag 20 oktober 2011

Med Coco på caféet

Vi hämtade Coco på dagiset och gick sen direkt till hundcaféet. (Det är väl lika bra att dundra på med både caféet och hemma hos Coco på en gång så får ni väl titta så mycket ni har lust med ikväll)Coco tog en kanelbulle som vanligt, och jag tycker att tre leverkakor är en lagom portion för en fullvuxen hund.Här är en som knappt orkade äta upp EN kaka.Charlie hade jag inte träffat förut, och husse blev lite sur på mig när jag försökte tala om för Charlie att JAG bestämde här. Husse sa att Carina bestämde där, för det är hennes café så jag fick ha kopplet på mig.Bella var en riktig snygging som nästan nådde ända upp till disken när hon stod på bakbenen.Hon satte sig vid väggen med foton på alla stammisarna. Snyggt va? Efter fikat gick vi hem till Coco som bor på samma gata som caféet.Hon har blivit en riktig fena på sin I-pad.Jag hade nu blivit ganska trött, men kollade ändå med ett öga vad hon gjorde.Ibland målade hon bilder, och ibland spelade hon spel.I köket började det lukta gott nu.Coco och jag åt korv.Matte hade gjort en fiskgratäng som de vuxna tvåbeningarna åt.När Sara, matte och husse käkat klart åt jag upp resten.Dessutom fick jag en Friskies-kyckling som efterrätt.Jag tog med mig hussen på en runda sen för att kolla in vad som hänt i kvarteret......och berättade för alla att jag varit där förstås. Sara var på ett föräldramöte till klockan halv nio och sedan åkte vi hem. Gissa om jag sov gott i natt? Supernannykramar, Ludde!

7 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Du måste varit helt döööö i natt av allt du gjort dåååå.....önskar vi hade ett sånt cafe hemma i vår stad också!
Kanske nåt för vår arbeslöse matte att tänka på!!
Vov o godnatt!!

Vi i Kasperian sa...

Detta var vad jag kallar för en DAG! Och ändå var det ju "bara" eftermiddagen... :)
Det där hundcaféet verkar ju bara vara toppen!!!
I morgon (dvs idag) får jag förresten också lite skojsigt. Fast hemma. :)

Arlo sa...

Visst är det väl du som sitter på väggen där på stamlokuset? Som en annan filmstjärna?
Tur du får så bra betalt för dina Nanny-insatser, för jag blir alldeles slut av att kolla på alla uppgifter du har att ta tag i.

Emma o Malte sa...

Ja, du måste ju verkligen sova gott med all den maten i magen!! Då mår man ju helt klart som en prins :-)
Kramis

Sigge sa...

Oj,oj vad du jobbade!
Frågar som Rudi, är det du som är på väggen?
Undrar förresten om det är smma café som min brud Lotta brukar vara på ibland?
Du har händelsevis inte sett henne med matte där?

Lyckopiller sa...

Åh det är så mysigt med hundcafee. Det brukar vi passa på att besöka när vi är i Stockholm.

Hillman sa...

Så du har blivit stammis på fiket nu eftersom de satt upp en bild av dig. Inte nog med att du är hederstax, stammis på fiket och så nanny förstås, hihi. Du ligger verkeligen i, från bittia till sena natta, hihi. Inte konstifikt att du blir trötter, jag skulle bli alldeles utsleten om jag gjorde lika mycke.

Taxpussar.