lördag 8 oktober 2011

Promenad och matlagning

I torsdags skjutsade vi matten till Huddinge där hon skulle på näst sista sjukjympan.Det är i den vänstra stora grå cementklumpen bortom mig som hon jympar.Det finns i alla fall gott om träd och buskar i omgivningen.Rena urskogen på sina ställen.Ofta går vi en sväng på andra sidan skogen bland de nybyggda villorna, som förmodligen blev så dyra så dom inte har råd med riktiga hundar.När vi kom hem stekte matte och jag lever.Jag kollar alltid att den smakar gott innan vi lägger den i pannan.Sen låg den och svalnade en stund innan matte klippte den i lagom munsbitar.Är det något mer jag ska hjälpa dig med, frågade jag.Ja tack, svarade matte, du kan diska stekpannan innan du äter. Leverdoftande kramar, Ludde!

11 kommentarer:

Rudi sa...

Oj! Nu rinner snålvattnet till här i Julita. Vilken matorgie du visade idag!

Kasper sa...

För det första är det ju tur att det finns träd i närheten av mattens jympa. Hur skulle du annars klara dig där??
För det andra är det tur att matten kommit så långt i rehabiliteringen att hon bara behöver dit en gång till.
För det tredje är det tur för dej att du är just du - med en matte som steker lever åt dej!!! Som du till och med får godkänna först!

Och så det där med disken...

Men du har i alla fall ingen katt!! Fast det är klart, katter är ju inte till för att ätas! Himla tur förresten!!!!!!!!!!

Jaja - bäst jag säjer godnatt nu och går ut och vallar matte en stund!

Emma o Malte sa...

Men hur mysigt kan de vara att kela med en sån hård hund då??
Vad lyxigt att du får maten lagad och serverad sådär!! Och det ser ju så gott ut:-)
Kramis

Hillman sa...

Sicken tur matte har som får hjälp av dig med matlagning, så där skulle jag oxå vilja stå men jag räcker inte upp liksom, hihi. Lever är smarrigt, men min mage tål inte så mycket av den varan. Kött däremot även i rått format, är inga problemer alls, men matten klagar om att en gasmask vore bra att ha, kan hon väl använda om hon har ändan för nära näsan, hihi.

Taxpussar.

Edith sa...

Men idag var det svårt att lägga in en kommentar hos dig Ludde - men nu försöker jag igen.
Vilken bra kockassistent matte har i dig. Och provsmakar gör du också. Skönt att matte snart är klar med sjukgympan. Colliekramar

Eva sa...

Simon säger att du ser ut att vara lika duktig som han på stekpannedisk... Matte undrar om det är TORKA lever ni pysslar med? (O så hälsar hon att hon är glad din husse tar många mååånga bilder, för den där på Coco blir hon glad av sägs det:) Ska vi vara avundsjuka kanske? Hmmmm...)
Mycket bra med din mattes kryande!
PUSS!
Jesper o Assar

Ludde sa...

Eva! Vi stekte helt enkelt levern, och matte häller på någon deciliter vatten också för då blir det en så underbar sky. Sen klipper hon levern i centimeterstora bitar och spar i en burk i kylen. När jag får min portion kulor, lägger vi på ett par skedar leverbitar och några fler skedar sky och blandar om ordentligt. DEN maten kan jag inte motstå, utan det blir spegelblankt i skålen på mindre än en minut. Annars blir det lite si och så med ätandet, och då blir matten så orolig när jag inte äter... Kramis!

Grabbarna boys sa...

Fy,vad avis vi blir på dig nu då! Vi vill ju också vara lika stora som du...tänk vilken lycka att kunna se köksbänken och spisen så bra som du kan!!
Milden när du får lever av din matte är ju bara sååååå bra.
Aviskramar från grabbarna boys!

Sigge sa...

Ät o smarra i dej!
Sån där lever tillhör det som inte kommer över tröskeln här enligt matte.
Tror jag bjuder hem mej till dej på middag.

Gizmo sa...

Såg allt ut att vara en rätt härlig dag.
Glad att se din matte så piggelin.
Du den där låtsashunden, den var allt lite patetisk. RIKTIGTA hundar ska det ju va..
Från små som jag till stora som du...
Hälsa matte o husse
Tjingeling
Gizmo

Wille sa...

Okej vi provar väl en 8 e gång då !!!!!
Vicken kille du är som hjälper matte så bra !!! Jo här brukar vi också hjälpa till med disken, förstår inte varför mellanhusse gnäller om att det är så jobbigt när han ska diska. Jag och Hector tycker det är helkul och gott smakr dte också......
Vilken tråkig betongklump att ha gympa i, men det är klart det kanske går bättre att koncentrera sig inoimhus eftersom dte troligare är trevligare där inne än vad huset ser ut att vara.
Vilken tur att du har vägarna förbi ibland så de som bor där får se hur en riktig hund ser ut och känns.