torsdag 27 oktober 2011

Opassande

Kanske rubriken borde stavats O-passande, för det är vad jag har varit hela dagen.Det började med en tidig frukost medan det ännu var mörkt ute.Vi hann precis äta klart innan Lilla O kom för att vara hos mig medan Cecilia skulle vara med på något planeringsmöte fast hon ska vara mammaledig året ut.Hon hade både kattklänning och kattröja på sig eftersom hon visste att jag så gärna skulle vilja leka med en katt.Vi försökte lära henne titt ut med blandat resultat.Efter fikat, när hon (och jag) ätit upp hennes kex gick vi ut på en promenad. Jag träffade en väldigt trevlig schabrador-tjej i skogen som jag kutade runt lite med, men jag var ju tvungen att följa med vagnen och vi skulle åt olika håll. När vi kom hem låg Lilla O kvar i vagnen på altanen och sov en stund så jag hann pusta ut innan helvetet brakade löst!Lilla O har nämligen lärt sig (och älskar) att öppna skåpdörrar!Hur får man henne att förstå att mattes bunkar inte är leksaker?Jag var färdig att ge upp flera gånger.Hon skyr inga medel för att kunna nå upp till alla skåp och bänkar.Den ungen är ju direkt livsfarlig!Jag försökte få henne att ta det lugnt och leka på min lekfilt i stället.Sen kom hon på att hon kunde gå runt och dra en liten bil i ett snöre och då var det roligt en hel kvart.Tyvärr trodde hon att min dagbädd var ett garage så jag fick ligga kvar på filten. Så småningom kom hennes pappa och hämtade henne, men det kommer nog att ta hela helgen innan jag är utvilad... Trötta trötta kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Vad månde bliva... kokerska, långtradarchaufför, kassaskåpsöppnare, fasadklättrare - eller varför inte skönhetsdrottning? :) Jättesöt och charmig är hon i alla fall, din Lilla O.
Fast jag fattar att det måste ha varit JÄTTEJOBBIGT att passa henne!
Men nu sover du nog den där riktigt goda sömnen som bara medvetandet om ett gott dagsverke ger... (Matte är MYCKET imponerad över den där sista meningen jag fick till... )

Ludde sa...

Kasper! Gissar att din matte är imponerad över att DU minsann hittar alla å,ä,ö och @ också...

Grabbarna boys sa...

Ja, din dag verkar ha gått mycket foortare n våran tråklånga väntedag igår.
Men idag, idag tror vi det blir andra "bullar".
Ha en bra dag.
Vov från grabbarna boys!

Emma o Malte sa...

Vilken livad dag du haft då! Vi kan tänka oss att det var fullfräs på lilla O nästan hela tiden. Men det var ju hur gulligt som helst att hon hade kattkläder på sig när hon vetat att du vill leka med en katt :-)

Hillman sa...

Jistanes en sån unge skulle nog jag aldrig orka med, det gäller att vara flyfotad om man ska hänga med i de svängarna. Nej, småbarn är gulliga men ack så drygt det kan bli för de sitter ju inte där man sätter dem, hihi.

Taxpussar.

Sigge sa...

Jo du Ludde det är ett hårt arbete att uppfostra människovalpar jag vet!
Men man kan ju ha så himla mycket skoj tillsammans med dom också.
Jo det finns mycket svamp i klädkammaren just nu.
Påminn matte till korvpartyt 14 juli så lovar hon att ha torkad svamp på sej.

Eva sa...

Men stackars dig så utsleten du måste blivit! Du skulle kanske testat grannens katters idé? De hade också besök av en så'n där liten tjej i veckan (hon fyller 1 på söndag) och hon hade också fixat burkar och en massa annat. Rasmus gick in i sin garderob och lilla Stina gömde sig noga, noga i badrummet:) Så de var nog mer utvilade även efter besök.
PUSS på dig!
(Förresten härmar jag dig och hussen. Har idag satt fuchsior i en jättestor korg och lagt på en del löv. Ska bli mer när ryggen orkar.)