onsdag 12 oktober 2011

När hunden är borta...

Det finns vist ett ordspråk typ: När katten är borta dansar råttorna på bordet. Hos mig är det nog så att när hunden är borta dansar katterna på muren. Jag VET att jag borde vara i trädgården och vakta, men med det tråkiga vädret som är nu vill dom inte ha köksdörren öppen, och då kan jag inte gå ut och in som jag vill.Den här katten gillar nog inte mig, för så fort vi träffas ute så far den iväg som en raket.

Sigge! Kul att du gillade pop up-kommentaren. Den får vara kvar, och min husse och matte vet inte särskilt mycket om svamp, men såna här var det dom plockade.

Svampiga kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Vilken taskig kisse som inte vill vara kompis med dig. Du som är så snäll!!! Fast han kanske bara är blyg.
Kramis!

Grabbarna boys sa...

Vi tror också att katten är blyg för dig, du är ju en STOR kille ju!!
Vov från grabbarna boys!

Arlo sa...

Klart katten är lite skygg när du är så stor hund! Snart sitter ni nog tillsammans på murkrönet och filosoferar. Håll balansen ´å!

Gizmo sa...

Jag har två kattkompisar här hemma. Vi leker så mkt att matte ibland håller på att få fnatt på oss. Men dom rackarna STICKS ibland.. Tack o lov inte ofta..
Ha det gott

Vi i Kasperian sa...

Det är väl jättebra att katterna övertar trädgårdsvaktandet nu, när du inte är där.
Men om den där katten inte var så blyg kunde ni kanske komma överens om ett tjänstgöringsschema? Så att det alltid fanns någon som kunde mota råtta i grind, menar jag.

Wille sa...

De här popup fönstrena de är helt okej för nu kan jag skriva en ny kommentar hos dig utana att den försvinner ngnstans i det blå och du inte hittar den, och inte jag heller förresten !
Visst var det taskigt att matte låtsades gå UTAN mig, jag ska nog fundera över vad du sa. Men det viktigaste var ju att hon INTE GICK utan mig.
Även idag har vi precis kommit in från en härlig promenad. Det blåser en del här men i dalgången var det nbästan lä och skönt i solen !

Sigge sa...

Ja du Ludde det är dags att du skaffar dej ett par egna katter!
Alla hundar borde ha MINST två katter hemma.
Svampen ni plockade är rödgultrumpetsvamp.
Matte är lite extrem med att svamparna ska ha rätt namn.
Fel namn kan ge fel artbestämning och fel artbestämning kan ge fel svamp och sluta med förgiftning.
Svamp är enligt henne spännade,men man ska vara försiktig för de ärite att leka med om det blir fel.
Jag nöjer mej ju med att nosa upp de hon vill ha

Hillman sa...

Tydligen så tar sig katterna i området vissa friheter, fast det är rätt bra att ha en råttjägare på nära håll, hihi.

Taxpussar.