tisdag 18 oktober 2011

Ruskväder

Matte åkte tåget till stan och jympade idag så jag tog husse med på en regnpromenad runt sjön. Han kan behöva lite motion oavsett väder.Jag kollade om vattnet var badbart.Nej det kändes inge skönt om tassarna, men det var fullt drickbart. När vi mött matte vid stationen och åkt hem och fikat fick jag passa radion medan dom åkte och handlade mat. Eftersom matte brukar läsa på Zelda och Nemis blogg köpte hon ett stort paket kycklingvingar till mig.En fick jag direkt när dom kom hem och de andra tolv åkte in i frysen. (Vi har inget lås på frysen, hehe) I morgon ska jag passa Lilla O på förmiddagen och hämta Coco på eftermiddagen. Coco ska jag passa ända till åtta på kvällen. Det ska bli kul! Mumsiga kramar, Ludde!

PS. Rudi! Du får nog prata med din lillmatte om att du skulle vilja ha en egen kexleverantör. Det är visst ganska lång leveranstid på dom I värsta fall får du väl försöka med Alf... DS.

9 kommentarer:

Arlo sa...

Åh, tusen tack för tipset! Jag ska kolla upp det, fast hur det skulle funka med Alf...jag vet inte hur?Hur smakade kycklingvingen då?
Var det ben i?
Var dom vassa?
Kunde man tugga eller slank den bara ner?
Jag vill veta ALLT om den, så jag kan få matten att tordas prova på mig!

Wille sa...

Mums kyckling dte låter gott det, men jag säger som Rudi gick den bra att äta, mycket ben i den ?
Ska nog följa Rudis exempel och se om jag kan lura matte att köpa ett par till mig.
Ser att du har busväder och blött regn också. Samma här.

Vi i Kasperian sa...

Min matte har inte heller vågat köpa nåt med kycklingben i. Hittills har jag bara fått märgben. Från nån oxe eller nåt??? (Undrar förresten var alla oxar kommer från...)
Skitväder här också! Men det var lite bättre tidigare i dag.
Men nu är det bara - bläähh!!

Sigge sa...

Bra jobbat i förra inlägget med Lilla O.
Hon kommer att klara kursen galant ska du se.
Badväder är det alltid, utom när det regnar!!!

Gizmo sa...

Matte blev lite orolig då hon fått inpräntat att man inte ska låta oss hundar äta Fågel ben. Dom så kallade F-benen Fågel Fisk o Fläsk benen.
Hoppas iaf att allt gått bra..
Var rädd om dig..

Buffar från Gizmo

Grabbarna boys sa...

Faktiskt så har inte vi heller smakat de tillsynes smaskiga vingar, men vi har hört andra hundar som har fått/får äta det.
Vad vi vet så mår de hur bra som helst.
Ha det så kul imorgon med Coco o lilla O.
Vov från grabbarna boys!

Emma o Malte sa...

Här har det också varit dåligt väder, så att bada hade vi också hoppat över!! Ser ju inte sååå inbjudande ut..
Oj, kycklingvinge har inte jag heller provat nångång! Du måste uppdatera oss hur det var!
Kramis

Lyckopiller sa...

Låter gott med kyckling. Undrar om vi kan få matten att låta oss prova.

Hillman sa...

Hoppsa matten vet att du inte ska äta benen från kyllingen, inga ben som börjar på bokstaven F säger matten. Med andra ord, fläsk, fågel och fisk, de är farliga för de splittras och blir attans så vassa.

Vi hade i alla fall samma väder, rena regnstormen var det här bara vräkte ned. Jag och hussen var ute tvi attan va blöt jag blev.

Taxpussa.r