lördag 29 oktober 2011

Nu är det klippt!

Husse såg på nätet att någon tyckte att man inte behövde skaffa något speciellt trimbord till hundar. Det går lika bra med en strykbräda.

Idag tyckte han så synd om matte som låg på golvet när hon skulle frisera mig så han sa att det kanske gick lite bättre om jag kom upp en bit.
Jag är ju innerligt tacksam för att han inte hämtade strykbrädan utan dukade av köksbordet istället.Det gick ju lätt att hoppa upp själv, och nu slipper matten krypa på knäna på golvet.Det gäller bara att se till att hon inte klipper i några vitalare delar.

Efter frisering och fika skulle vi ta en promenad i svampskogen, men där var det jakt med hund, så vi fick åka till hästvägen istället.
Matte fick ändå ihop en korg med trattisar till älggrytan i morgon. Nyklippta kramar, Ludde!

9 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Det var då en innerlig tur att du slapp ligga på en strykbräda! Stryk - låter ju hur läskigt som helst!!!
Matte säger att jag har fattat fel, men att du i vilket fall som helst inte skulle få plats på en sån!
Hoppas i alla fall att du hinner få varm och go päls igen innan det blir kallt!!!! Fast det finns ju täcken förstås. Har jag hört. :)

Grabbarna boys sa...

Ja, vilken tur att det inte blev strykbrädan!!
Det hade nog slutat med värsta "tabberaset" tror vi!!
Tänk, vad ett köksbord kan va bra till mycket egentligen!!
Smaklig måltid med älggrytan imorgon......det vattnas förfullt i våra munnar bara genom att läsa om er middag!!!
Vov från grabbarna boys!

Emma o Malte sa...

Ja, vilken tur du slapp strykbrädan!! En sån är ju så instabil och vinglig!!! Och på köksbordet kan man ju bre ut sig lite :-)
Snygg du blev efteråt sen!!

Tessan sa...

Du är bara för häääääärlig!!
Men jag tycker allt synd om din matte som krypit omkring på golvet och klippt dig innan...klart att köksbordet är kanon! Klippte våra beardisar på köksbordet i många år. Sen skaffade vi Lagotto och så skulle fint klippbord köpas....kan säga att jag och hundarna hatar det:)Jaja förutom klippning och sånt trist så måste jag säga att du borde ha medalj i barnpassning! Bättre barnkompis/vakt går ej att köpas för pengar! Sen en annan sak jag blev väldigt intresserad av...var vad din husse gjorde av sina fuchsior?? Jag älskar fuchsior och har förut köpt små plantor av olika färgkombinationer,men jag har ju ingenstans att vinterförvara dessa utan måste alltid slänga dom efter sommaren:(

Ha det gott världens bästa Ludde!!

Arlo sa...

Nej, strykbrädan hade inte varit en bra idé! Knappt så jag skulle tro att Alf ens skulle kunna klippas där..om han nu skulle klippas...vilket han inte ska...förstås...

Stella o Doris sa...

Nyklippt och fin minsann!! Köksbordet duger alldeles utmärkt, det bästa man har sätter man ju på bordet!!

Puss på pannan och kram på magen

Gizmo sa...

Jadu.. Strykbrädan vore nog inte så kul.. Lite orättvist att du som är så STOR får vara på köksborden. Det får aaaaaldrig jag. ;-)

Tjusig blev du iaf.
Riktigt glad att höra att matte inte behövde kravla runt på golvet.
Det är jobbigare än man tror säger matte som hade en *trim* hund förrut.

Sigge sa...

Jag får absolut inte vistas på varken strykbräda eller trimbord.
Fat ok, jag har ju tack o lov ingen päls som ska trimmas.
Hoppas du hinner skaffa ny päls innan kylan kommer. Fast matte säjer att hon avbeställt all kyla och snö denna vinter.

Hillman sa...

Vi har heller inget trimbord så matten lägger ut en gummimatta på köksbänken, där blir det lite högre. Fast jag tycker synd om din matte som använder sax, det är jobbigt går lättare med mafinen, hihi.

Taxpussar.