onsdag 19 oktober 2011

Kycklingvingar mm

Husse sa att det där med F-ben tror han att jag klarar av. Han har försökt att hitta svar på nätet, och alla tycker tydligen olika där. HÄR är ett av alla inlägg. Han och matte har bestämt sig för att jag får INTE tillagade ben för dom blir tydligen skörare och kan bli vassa. Råa ben verkar inte splittras på samma sett, så det får jag, och är dom inte för stora och tjocka, så äter jag upp dom när jag tuggat sönder dom. Vi har inte sett några råa ben komma ut, så då har dom väl antingen staplats på hög eller lösts upp i magen. Det skramlar ju inte när jag springer, så förmodligen gäller det senare... Beniga kramar, Ludde!

3 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Verkar ju som om jag faktiskt borde kunna be matte köpa såna där vingar till mig! Som omväxling med märgbenen, då.
Tror det till och med skulle vara godare och dessutom mycket roligare än till och med korv... )

Hanna aka Lilla My sa...

Hihi. Det hade ju varit ganska kul om man hade låtit som en jättemaracas, fast då hade man å andra sidan kanski inte fått med ben.

Nospussar från Tila

Hillman sa...

Kycklingben blir som nålar och kan fastna i tarmarna, det är veterinärerna som varnar för fågelben, fläskben och fiskben. Bara för att många hundan fått lov att opereras akut, pga att de ätit såna ben.

Taxpussar.