måndag 29 november 2010

Skogspinne

Passade huset på förmiddagen medan husse och matte handlade reservlampor till adventslysena och lite småkrafs på Ikea. Inget spännande för hundar precis.En tur på hästvägen som var oplogad men upptrampad blev det. En häst mötte vi, men den vände när den fick se mig, och en tjej som gick lös, men satte sig vid sin husses fötter när vi passerade och inte fick gå och träffa mig som husse kopplat eftersom han känner mig rätt väl.Jag hittade en bra pinne i alla fall.Matte var inte intresserad av att kasta den, för hon hade fullt upp med sina egna pinnar.Jag gillar verkligen att springa och snosa i snön, även om jag ser ut som Elliots rumpa efter ett tag... Snökramar, Ludde

7 kommentarer:

Kasper sa...

Var det ändå inte lite egoistiskt av matte att bara ägna sig åt SINA pinnar? Jag menar, du hade SÄKERT ägnat dig åt hennes också, om hon hade bett dig!
Och när du nu hade hittat en sån extra fin pinne dessutom!!

Jsg har förresten börjat trampa upp en stig åt oss, så att vi lite lättare ska ta oss åtminstone ner till min äng, när du och Sigge kommer! :)

Arlo sa...

Men vände hästen?! Jag säger som du "Skithäst"! Fin pinne, och fina mustascher du skaffat!

Wille sa...

Ser att du skaffat vintermuschar ! Snyggt. Sådant kan inte jag lyckas med, men jag får klaar mig med snöpäls istället.
Det där med "vitmossa" i ljusstaken, det fixade vi i höstas när vi var ute en sväng på ett stort "vitmosseberg". Där fanns det massor.
Här har vi också adventsfikat gånger flera. Det är gott.

strövelstorpslagottona sa...

Sno mattes pinnar vetja. Dom är säkert utmärkta att busa med.
Vinterpussar

Hillman sa...

Visst blir det is i skägget, här räcker det med att sticka nosen utanför dörren, så är isskägget på plats. Det där med pinnar är en hel vetenskap, en del är bra en del är dåliga, jag tyckte att din mattes pinnar såg bäst ut, du får välan prova hur det ligger till med den saken.

Taxkramisar.

Buttons sa...

åh så fint ni har det hemma hos er, men jag ser att solen jag skickade inte kommit fram än. Det ser onekligen skönast ut inne vid brasan, så där skulle jag stanna tills snön smält. Du har förstås presis som jag utedass och då är det bara att knalla ut oavsett väder...........här regnar det nu, så det blev en mycket snabb skvätt på närmsta buske i morse................puss på dig snygging

Sigge sa...

Den hästen hade troligen redan ätit en oskyldig hund och var mätt.
Gringubben igår hade tyvärr rätt för idag lyste alla oljevarningslampor och bilen står där den står på gården.