tisdag 23 november 2010

Valpvakt

I morse gick vi upp redan klockan sex och åkte in till stan.Jag skulle hjälpa husse passa Cornelia, min människobror Anders valp.Först så målade vi.Sen tittade vi på Molly Mus på teven.Efter att ha hämtat matte vid gympan åkte vi hem till mig så hon fick mata mig med pannkaka. MUMS!Hon lekte lite innan hon skulle sova middag.När hon vaknat var det dags att baka pepparkakor med matte.När dom var klara övade jag henne i att kasta trepipboll.Jag har ju naturliga förutsättningar för att kunna fånga den. Efter att min bror Anders kommit och hade fått middag åkte dom hem till sig igen. Husse har lite flera bakbilder på sin blogg. Valpkramar, Ludde!

8 kommentarer:

Buttons sa...

Pepparkakor är smaskens säger matte, jag har aldrig fått smaka dom. Du är duktig på att träna valpen.............skickar lite sol och värme, för det ser inte ut som ni har så mycket av den varan just nu..........puss på svansen

Arlo sa...

Vilken mysig dag mede Coco! Pepparkakorna luktade ända hit. Pannkakor är busgott!

Edith sa...

Vilken intensiv dag. Det blev verkligen ett berg av pepparkakor. Hoppas du också fick smaka några. Colliekramar

Kasper sa...

Du verkar ha lyckats bra med valpvakteriet! :) Och Coco verkar utvecklas väl, ser ut att blivit riktigt duktig på att mata med pannkaka.

Och du utvecklas förstås i konsten att fånga pipboll.
Och söta lilla Cornelia kan nog till och med uppläras till hjärtekexbagerska när hon blir lite större! :)

Giah med flock sa...

Ja du gap har du som ktarar trippelbollar ;)
Va mycket du och de dina grejat med sen sist jag hann in hit!!! Trädfällnig stadsbesök GOD MAT och bakning av en massa mumsigt för både dig och dom :) Är lite avis på allt gottis!!! Coco är ju en riktigt läraktig elev som leker och ger dig pannkaka :)
Pussar och/eller kramar från oss alla till er alla :)

Wille sa...

Valpvakta det verkar du jättebra på. Att baka också, dte är inte illa. Matte har bakat lite hon med, men i9nte pepparkakor, inte ännu i alla fall.
Jodå igår hade vi riktigt busväder som du förstått. När blåsa bort med mina öron dte gör jag inte (hoppas jag) men däremot sticks dett alldeles gräsligt i dem när den stickiga snön kom igår och blåste rakt ini dem, då önsakde jag att jag ahde hängörorn istället. Försökte lägga dem så platt mot nacken som det bara gick. Inte alls kul ute.
Idag var det mycket roligare. Snö är toppen ! Snö ska det vara !!

Sigge sa...

Bra jobbat Ludde!
Snart är hon fullärd i allat som människovalpar behöver kunna för att umgås med oss hundar.
Adventspartyt ska bli skoj!
Behövs lite roligt här med alla bedrövelser som varit.

Hillman & Illerson sa...

Du är en perfekt barnvakt, det ser vi klart och tydligt. Godis pannkaka fick du visst oxå, va bra det är med småbarn, för de är alltid med på samma sak som vi jyckar. De är på något vis på våran höjd, om du förstår va vi menar.

Taxkramisar.