fredag 19 november 2010

Ingen rast ingen ro

Idag har jag jobbat i trädgården.Det är mycket ris som ska läggas på kärran.Tur att det är tuggvänligt ris.Dom tjockare grenarna får husse göra ved av.Jag hittade pipgrisens avbitna ben.Det begravde jag ordentligt.Husse sa att jag var spånig. Det kan han va själv!Jag fick i alla fall lön för mödan!Fick visst husse också.Matte stekte kantarellerna till förrätt.Sen tog hon av husses snaps och blandade i raggvåfflorna.Dom serverades med kräftstjärtsröra och laxrom. Och DOM klagar på vad vi hundar nosar på, som själva ÄTER STJÄRTAR!!! Själv åt jag kycklinghjärtan.Sen fick vi glass till efterrätt. Glassiga kramar, Ludde

8 kommentarer:

Kasper sa...

I dag har du verkligen gjort skäl för brödfödan, Ludde!
Jaså, du fick äta hjärtan i stället för stjärtar. Jag och matte har ätit falukorv! Inte så väldigt avancerat, vid jämförelse.
Men bättre tider stundar - nu hr vi en frys i köket igen, i morgon ska matte hämta upp grejerna från källaren, och då blir både min alldeles egna korv och mina köttbullar och mina märgben lättillgänga ligen! Det blir toppen.
Fast det gick inte så enkelt som matte hade trott. Men det får jag skriva om i morgon.

Förresten är jag väldigt avundsjuk på din glass!!! Sånt finns aldrig här hemma numera. SYND!!!

Edith sa...

Oj oj oj vad husse och matte äter gott. Mums! Men dina hjärtan är väl inte så dumma heller. Själv håller jag mig till mina kulor, men efter att vi varit på IKEA fick Hilda och jag smaka köttbullar köpta på IKEA. Colliekramar

Buttons sa...

Matte blev alldes galen över våfflorna med stjärtar,mmmmmummss fillibabba sa hon........ jag hade nog hellre smakat på dina hjärtan. Jag fick också lite glass igår........puss på svansen

Arlo sa...

Grovisar ska ha rejält med mat, det har dom fattat hemma hos dig ser jag! Och glasss till dessert sitter aldrig fel! Men det var dåligt med snö hemma hos er, hoppas ni fick med av det som kom idag!

Sigge sa...

Det där jobbet kunde jag ha kommit och hjälpt dej med.
Matte säjer att det bara är bild på en ätlig sak och det är svampmackan.
Stjärtar som levt i vatten är fullkomligt oätligt och säkert giftigt, fågel äter hon inte heller men jag hade gärna smällt i mej de där hjärtana

Wille sa...

Ja nog låter hjärtan godare än stjärtar !
Låter som en god middag för din del. Men dte tycker jag du behövde efter allt dte där slitet som ni haft för er. Ujuj vilket jobb ni har ! Skönt att en annan inte behöver slita riktigt så mycket. Det räcker med att ta med matte eller husse ut på rejäla promenader för vår del.

strövelstorpslagottona sa...

Jädrans vad allt ser gott ut. Kan man beställa catering?
pussar

Hillman & Illerson sa...

Kycklinghjärta låter väldans gottigt, fast vi åt kyckling i lördags vi med fast filé, attan så gottigt. Du får i alla fall bra lön för ditt sletiga arbete i trägår'n, hihi.

Taxkramisar.