tisdag 9 november 2010

Slask

När vi gick ut på morgonrundan hade snön som Sigges matte skickat hit kommit.Tråkigt att det var plusgrader bara så det blir så slaskigt.Husse och matte tog sina influensasprutor idag, eldade i kakelugnarna och löste korsord, så jag har kunnat koppla av.När det blev middagsdags stekte husse potatisplättar och bacon.Jag fick en egen tallrik och behövde inte sitta på nån stol.Däremot hjälpte matte mig att skära, för jag kan inte hålla i kniven och gaffeln med mina tassar. Slaskiga bacondoftande kramar, Ludde

5 kommentarer:

Kasper sa...

Skönt att din husse inte utsatte dig för livsfara idag åtminstone!
Potatisplättar låter gott. Jag har fått pannbiff utan lök och lite äggröra som hade blivit över i går. Tror verkligen att dina tvåbenta har inspirerat min. Och det tackar jag för! ;)

Arlo sa...

Potatisplättarna såg verkligen mums ut tycker både matten och jag. Bacon nyttjar ju inte hon, så den skulle jag ha fått äta om jag varit hos dig när det bjöds! Men va kul att vi ska kursa tillsammans i vår! Det ser jag fram emot! Men det är låååångt dit....

Hillman & Illerson sa...

Mums, nu blev till och med matten sugen på potatisplättar med bacon för det är riktigt gottigt. Du har det allt bra du, som får så mycket smask men vi ska inte klaga igår fick vi korvgryta och det är nog tack vare att matte läser om vad du får till mat. Tax så mycket!

Taxkramisar.

Edith sa...

Du och husse är lika som bär i era fina västar. Ha' det så bra!

Sigge sa...

Så bar att matte lyckades skicka iväg en del till er för annars hade det väl legat en halvmeter här.
Dagen var något rörig.
Allra värst när mattes mammas bil la av och hon skulle hämtas på lasarettet.
Men mattes snälla valp Marcus skulle fixa med batteriet idag så bilen hoppar igång igen.