lördag 27 november 2010

Adventsstök

Husse och jag bar in några korgar ved på förmiddagen. Husse satte brasor i kakelugnarna och matte i vedspisen. Hon bakade matbröd och ville att det skulle vara riktigt varmt i köket så bullarna jäste ordentligt.Sedan hjälpte husse mig klippa klorna och jag hjälpte honom kolla alla lampor i elljusstakarna och placera ut dom i fönstren.Amaryllisen har slagit ut.Azalean som husse fick i födelsedagspresent för flera veckor sedan lever fortfarande. Jag gick med honom på en promenad också och tycker nog att hans nya kängor verkar helt okay. Blommiga kramar, Ludde

5 kommentarer:

Arlo sa...

Vad skulle dom göra utan dig, Ludde? Inget skulle funka! Bra att kängorna var rätt sort för promenader.

Kasper sa...

Va fint det ser ut med alla blommorna! Vi har inte plockat fram adventsakerna än - matte började måla i stället! För en timme sen! Hon är inte klok!!!
Blogga kan vi inte förrän på måndag, hoppas matte får tid att göra lite fint här i morgon i alla fall. För just nu ser det ut som "Jerusalems förstöring", säger hon. Tur att vi är bortbjudna på adventsfika!
Ett sånt uttryck förresten, "Jerusalems förstöring..."

Edith sa...

Visst är det fint när julgrejerna kommer fram. Min matte har tagit fram adventsljusstakarna och det blev jättefint. Sen tog hon fram alla sina tomtar nu på morgonen. Det är så man får tomtar på loftet. Colliekramar

Sigge sa...

Duktiga ni är.
Matte har överträffat sej själv.
Två stakar står i fönstren och lyser.
Men troligen slutar det som vanligt, de kommer att vara tända i ca två dagar sen glöms de bort och åker undan till nyår.

Hillman sa...

Va bra att du hjälpt husse så han fick in veden ordentligt och kontroll av ljusstakar, det är viktiga saker som vi taxar kan pyssla med.

Du är väldigt lik mig tycker matte fast du är gråsvart så är tiggblicken den samma, hihi.

Taxkramisar.