måndag 1 november 2010

Ingen älg

Vi åkte alla tre till Ica vid Kungens Kurva i lördags, och matte gick in för att köpa älgköttet medan husse och jag gick ett varv runt affären och parkeringen. Jag la en tvåa i gräset bredvid en gammal systemkasse, som husse använde för att lägga den i papperskorgen. Han är lite snål på påsarna tycker jag. Tyvärr var älgen slut för de hade inte fått allt de beställt, men på torsdag ska vi kolla igen. Nu ligger svampen i frysen och väntar i stället.

Husse har skaffat en ny mobiltelefon och försöker förstå hur den fungerar.
När han väl lyckats förstå hur man ringer och svarar började han försöka använda den som kamera, men bilderna blir suddigare än med vanliga kameran trots att han försöker skärpa till dom i datorn.Det märktes när Coco kom och fikade.Hennes pappa Anders, min människobror, skulle låna smink till Halloween av sin tvillingbror Jocke som har en jättepartysminkväska.Som ni ser är de tvåäggstvillingar.När både husse och vårt hus stod still blev bilden lite skarpare i alla fall... Suddiga kramar, Ludde

4 kommentarer:

Arlo sa...

Haha! Nu får hussen bara fota stillastående prylar. Vill du vara med får du leka staty!

Hillman sa...

Din husse är nog som min matte, lite skakningar här och där då blir det suddesudd, hihi.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Men Ludde brukar inte ditt hus stå stilla????????
Skoj ska det bli att träffa dej på partyt.
Hoppas att det är isfritt för då ska jag och Kasper lära dej att bada har vi bestämt

Buttons sa...

ÅÅhhh, vilket kanonsnyggt hus Du bor i Ludde............puss på svansen