lördag 30 oktober 2010

Sena svampar

Vi åkte bort till svampskogen, för nu finns det inga svampar längre och då får vi gå själva där.Bakom några travar med trästammar sa matte att vi skulle följa skogsmaskinens hjulspår rätt in bland träden där vi aldrig gått förut för att få lite omväxling.Sagt och gjort. Vi traskade på cirka hundra meter tills matte snubblade på några trattisar.Sedan gick både husse och matte på huk och plockade medan jag satt och vaktade min nr-2-påse som de lånade (Fåntrattar säger jag!).De fick ihop sju liter tillsammans, och i morgon ska vi åka och köpa älgkött och göra en god gryta sa matte. Svampiga kramar, Ludde

9 kommentarer:

Kasper med matte sa...

Japp - det VAR verkligen fåniga trattar som la beslag på DIN påse!!!!

Största delen av den där grytan bör således bli DIN!

(Matte säger att kanske att vi ska gå till trattis-skogen, vi också. Om det inte är jägare där i morgon. Det är ju söndag, och då kan det smälla där ibland.

Edith sa...

Det blev ju en bra promenad både för dig och matte och husse. Att hitta trattisar så där hux flux är toppen, enligt min matte. Ha' en trevlig söndag!

Arlo sa...

Haha, precis så däe var det för oss häromdagen. Långpromenaden blev ett stillasittande för att kolla när matten hasade omkring på huk i trattissskogen i stället! Man kan ju använda tiden till att filosofera.

Tessan sa...

Fyyy så avundsjuk jag blir på alla trattisar! Men här törs man ju inte gå i skogen för då kan man bli skjuten av alla jägare som drar runt med bössor! Idag small det på ganska nära håll när kicki och jag lade spår till spårkursavslutningen...hua! Jag gick och snurrade en vimpel över skallen ifall att.....

Kramen!

Sigge sa...

Inte är svampen slut inte..........
Jag jobbar ju varenda dag, finns precis hur mycket som helst kvar i skogarna.

Lukas sa...

När man väl hittat en, så finns där 1000 ... trattisar. :-)

Stella sa...

Men jösses så söt du är där du sitter o vaktar, eller ja, du är ju söt jämt, men nu var det något alldeles speciellt, fick hjärtat att slå ett extra slag!! Hör av dig när grytan är klar, jag kommer gärna!!

Elliot sa...

Jag hoppas verkligen att du fick älgen i grytan och att matte och husse åt trattarna!!

Hillman sa...

Du må tro att matte tycker att du är duktig som hittat svamp åt dina tvåbeningar, jätteduktig är du, hihi.

Taxkramisar.