söndag 10 oktober 2010

Ben

Vi åkte bort till krokiga vägen, där husse och jag brukar cykla, för att promenera.Jag gillar verkligen den vägen.Husse och matte går på gruset men jag far omkring överallt.Det är skönt att få sträcka ut kroppen ordentligt.Ofta hänger dom inte med och då får jag vänta på dom.Min människobror Joakim hade köpt en halv kalv, så han bjöd mig på ben idag. Jag ska få flera sedan sa han.Det blev mycket skrap över när han styckade den som matte och husse fick för att göra köttfärs på till mig. Sånt gillar jag. Det blev drygt tre kilo... Köttiga kramar, Ludde

7 kommentarer:

Kasper sa...

Jaså, du sätter dig och väntar - jag rusar fram och tillbaks, jag. (Kan bero på att matte brukar vända eller ändra riktning på anat sätt om jag hamnar alltför långt ifrån henne. Ibland försöekr hon gömma sig, men det hinner hon nästan aldrig.)
Du är förresten en lyckans guldgosse! Inte nog med att din matte och husse ger dig allt tänkbart gott, du har en människobror också!!! Som tydligen har läft sig av sina föräldrar hur allt ska gå till...
Drygt tre kilo köttfärs till dig - och en MASSA ben!!!!!!!!!!

Buttons sa...

ÅÅÅÅ så mycket läckert snask du har fått, det där skulle räcka flera år till mig, benet skulle jag nog inte ens orka lyfta..........men jag skulle prova det vill jag lova......puss på svansen

Giah o Alyza mfl. sa...

Mums va mycket gott du får :) Ser verkligen ut att vara en bra väg ni går på...Skönt när du får sträcka ut :) Det behöver alla hundar!!!
Ja här händer det massor men matte är för trött (ont) så det blir lite dåligt rapporterat!!!
Pussar från vårt gäng...Giah
Ps Alyza säger att man ska va försiktig i skogarna kring Mjölby...SPÖKAR DÄR!!!

Hillman sa...

Det ser nästan ut hos er, som det brukar göra här men någon egen färs får vi inte och inga ben heller för då blir vi osams. Du de där bena ska man äta upp allt kött ifrån, sen ska du gräva ned dem för de blir mörare då. Gärna på något lättgrävt ställe, typ rabatterna, hihi.

Taxkramisar.

Arlo sa...

Men vad du ska frossa då! Inte ett dugg avundsjuk är jag, nädå!

Sigge sa...

Jo, jo en del som har det bra!
Inte sjutton får jag egen köttfärs inte!
Inte ben heller för den delen, min mage klarar inte såna så bra tyvärr.
Men köttfärs skulle jag inte tacka nej till

Wille sa...

Visst är det härligt när man får komma till platser där man trivs. Din favvoväg verkar vara ett sådant ställe och visst är det skönt när man får springa lös utan ett hindrande koppel.
Ett rejält ben fick du också ser jag, och ska få fler, det låter jättegott ju !