lördag 2 oktober 2010

Nött trotoar

Efter blodpudding till frukost åkte vi in till Söder.Vi parkerade i närheten av mattes gympaställe och traskade på trotoarerna.Hon skulle handla skagenröra på Göta Fisk.Efteråt gick vi genom koloniträdgårdarna tillbaks till bilen, och fick med oss en kasse äpplen från en snäll tant, fast hon visste inte vad sorten hette.Matte hade köpt inlagd strömming också, så de åt varsin macka och ett halvt äpple till lunch.Jag gillde inte ättikssmaken, så jag käkade en portion kulor istället, men det såg ganska smaskigt ut... Kuliga kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Jo ibland måste man nöta asfalt också. Det där Söder har jag hört så mycket om, men aldrig att jag får följa med dit!

Kasper sa...

Det var minsann en snäll tant som gav er äpplen! Kolonister är nog snälla.
Göta fisk - låter som Götgatan? Den har matte också nött många gånger, men det var många år sedan.
Inlagd strömming - låter gott tycker matte, men jag skulle nog inte heller ha gillat ättikan.
I dag har jag i alla fall fått pyttipanna! Som efterrätt.

Edith sa...

Hej Ludde, Kul utflykt du gjorde till Söder. Inlagd strömming är mattes favorit. Men inte min förstås. Jag har samma smak som du Ludde.

taxenmilton sa...

Mums för inlagd strömming, det tycker jag är gott att få smaka på ibland när jag är på fisk humör. Oj va mycket trattisar ni hittar, är det du som snosar upp dem. Snos gos Milton

Sigge sa...

Matte påstår att det var ovanligt smart av dej att avstå inlagda vithajen.
Enligt henne är ju såna dödligt giftiga.
Men i går överträffade hon sej själv genom att faktiskt handla djupfrysta vithajsbitar. Men det var hennes mamma som skulle ha odom

Stella o Doris sa...

Nej strömmingen kan de behålla, men äpplen är ju gott, och NYTTIGT!!

Hillman sa...

Hej Ludde, vi försökte kommentera igår men det svarade proxy server fel, får se om det går idag.

Jag blev lite orolig när du var bunden vid butiken men sen så insåg jag att någon tagit bilden och då var du ju inte själv. Fast jag måste i alla fall påtala det där med hundnappning som sker i allt oftare.

Taxkramisar.