torsdag 30 september 2010

Morgonvakt

Matte fixade frukosten medan jag vallade husse runt kvarteret.Sedan vaktade jag frukostbordet noga så inte MIN falukorv skulle hamna i orätta tassar.Ett litet problem är att matte anser att jag inte ska börja äta förrän hon sagt varsågod! Inte mitt fel att det kommer dregel på mattan. Stärkt av frukosten hjälpte jag matte och husse plocka ytterligare 12 liter trattisar. Det är lite tråkigt när dom bara sitter där och plockar, men jag gör mina egna rundor i skogen mellan varven... Korvdoftande kramar, Ludde

6 kommentarer:

Kasper sa...

Aha! Din matte är lika fånig som min! Mitt nattakex ska också väntas med, till hon säger "varsågod". Fast din matte är fånig på morgonen (då sover min) och min är fånig på natten (då sover antagligen din).

Så här är det ju: "Den som väntar på något gott väntar alltid för länge!"
Dom tvåbenta har helt missförstått!

Arlo sa...

Yes! Falukorv! Gott! Jo, jag måste också vänta på varsågon titt som tätt. Men det brukar löna sig. Svampplockande människor är tråååkiga.

Sigge sa...

Nja Ludde, svampplocande människor kan vara ganska bra. Jag brukar visa matte en massa svampar när jag har planer som inte hon ska lägga sej i.
Se till att hon är upptagen medan jag grejar med mina viktiga hundgöromål.
Fast det händer att jag misslyckas.
Korv till frukost!
Jo jag tackar jag, men snart ska jag till skogen så förhoppningsvis serveras det korv där.

Hillman sa...

Smaskens med dalafilé till frulle, du har det bra som får så fint käk. Här är det hundkulor som gäller till frulle men matte bjussar alltid oss på sina mackor som hon äter.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Du Ludde jag hittade nåt i dag som din husse kanske är spekulant på

Becca & Olga sa...

Hihi ja det är bäst att ha kol på maten ;)