lördag 25 september 2010

Matte

Oftast går husse och jag på morgonrundan.Jag blir alltid lika glatt överraskad när matte går med istället.Husse hade under tiden gjort iordning pasta med kycklinghjärta till frukost.DET kallar jag frukost!Vi tog inte med några svampkorgar på promenaden, fast vi gick vid svampskogen, och det borde vi nog ha gjort.Nu har husse alltid en massa påsar i fickorna när jag är med, så det löste sig.Vi åkte hem till Nisse på kvällen och åt middag.Efteråt spelade vi Rappakalja tillsammans med Georg och Cindy, men eftersom jag inte kunde skriva mina ord själv så fick husse sköta både skrivandet och flyttandet av min röda pjäs. JAG VANN SÅ KLART! Vinnande kramar, Ludde

6 kommentarer:

Arlo sa...

Grattis till vinsten OCH frukosten! Inte ens jag som fyller år idag fick en sån fin frukost! Tack för grattiset från dig!

strövelstorpslagottona sa...

Vilken smarrig frukost, hur bär du dej åt? Här är det bara kulor, nästan. Störtduktigt att hitta kantareller.
pussar

taxenmilton sa...

Tror att min kommentar försvann, försöker igen. Här är det nästan alltid matten som står för promisarna för hussen jobbar, vikken vinnar skalle du är, både i spel och plocka svamp jag har mycket att lära av dig. Matten är avis på all svamp ni hittar. Det kan hon gott vara för varken jag eller hussen tycker;;;;;;;;;; Söndags gos och mys Milton

Wille sa...

Samma här, av någon anledning är dte husse som tar morgonpromenaderna och sena kvällspromenanderna, och matte som tar förmiddags och kvällspromenad. Det spelar ju ingen roll egenetligen för oss men det är roligast när båda är med och det händer ju ibland att de är det.
Vilka fina kantareller ni hittat. Men spela spel det kan jag nog inte, om det inte handlar om hundspel förståss. Grattis till vinsten kompis.

Sigge sa...

Hur går det för husse med svamptorken????
Är den uppackad och i full gång eller??????
Grattis till spelvinsten!

Hillman & Illerson sa...

Va i hela fridens dar ska du oxå bli svamphund, tur att det inte finns såna där i våra skogar, för annars finge säkert matte idéer oxå. Rappakalja har vi aldrig hört talas om, va ä dä?

Taxkramisar.