onsdag 15 september 2010

Rätt åt honom!

Min dag började ganska bra.Matte hade stekt kycklinglever.En passande frukost för en mycket hungrig Ludde. Det regnade som attan så jag passade huset medan husse skjutsade matte till frissan. Sedan fick han cykla samma tur som igår, i regnet, och plocka den stolta fjällskivlingen som han inte plockade igår.Det fanns fler.Han borde nog ha tagit en större korg med sig.Nu har han stekt och fryst in alla hattarna, och fötterna torkar för att sedan malas.Han var dyngsur när han kom hem - RÄTT ÅT HONOM, men efter lunchen gick vi alla tre på promenad i solsken. Soliga kramar, Ludde

6 kommentarer:

Kasper sa...

Kycklinglever... Till frukost!!!
(Ser ni nåt vitt fluffigt komma rusande, då är det jag som har rymt hemifrån!!!!)

Arlo sa...

Wow, vilken frukost! Kanske man ska börja äta på mornarna också! Såna där paraplysvampar plockade ju matten och jag också. Dom är supersvåra att bära hem om man inte är förberedd. Och det var vi ju inte.

Hillman sa...

Inte alla jyckar som får sån frulle, här serverades det bara taxkulor. Fast vi fick smaka lite med mattes ostmacka. Kul när hussar blir blöta för en gångs skull, våran blev väldans blöt i förrgår, fast han får oxå skylla sig själv.

Taxkramisar.

Wille sa...

Jadu det var en frukost det också. Rena lyxfrukosten. Här får en hålla tillgodo med torrfoder och lite fläsk och bruna bönor. Men det duger det med.

taxenmilton sa...

Jo dyngsur har inte varit svårt att bli dessa dagar, men matten säger att det är det värt att få lite svamp, nä håller inte med!!!!!!.Men det har åsso varit lite sol och varmt skönt,, Ha en jätte fin helg Tax gos Milton

Sigge sa...

Jag har haft tur, bara råkat ut för hälsovådliga regnet en enda gång!
Har varit hemma när det kommit.
Nu rukar min bil igen så livet återgår till det normala