söndag 12 september 2010

Nöden är uppfinningarnas moder

Nu har jag lyckats få morgonrundan att fungera något så när.Såg att dom har sparat lite buske där det står en järnstolpe i diket.På ett annat ställe går det en stig mellan två tomter där jag kan slinka in ett par meter.Den här granhäcken har dom inte skövlat, men tanten som bor innanför blir inte glad om hon ser mig vattna den.Med risk för gul nos plockade jag upp en Markies ur husses tomma färgburk vid kaffet. Tur att färgen som var kvar hade torkat.Vi gick en låååång promenad runt våran sjö som heter Flaten efter middagen.Ska nog prova att bada här vid tillfälle. Tillfälliga kramar, Ludde

9 kommentarer:

Tessan sa...

Men Ludde med gul nos hade ju varit spännande...matchat nya halsbandet:)Är lite avis på eran sjö...men här är så mycket vatten endå efter allt regnande....
Sov sött!

Kasper sa...

Tanten innanför granhäcken ska vara TACKSAM över att du vattnar den! Har säkert lite gödselverkan också. Men tanter är lite konstiga ibland. Vet väl jag.

Och så undrar jag vad "vid tillfälle" betyder? Du hade ju världens tillfälle NU att bada i Flaten!?
Där fanns sjön, och där fanns du. Jag fattar ingenting!!??

Arlo sa...

Bra att det har ordnat sig med pinkställen åt dig! Man kan ju bli alldeles vilsen om buskarna försvinner! Gul nos hade varit snyggt!

Hillman sa...

Va ska du bli ett sånt badlejon som Sigge, den här årstiden tänker i alla fall inte jag bada. I morse kom det sånt där läskigt blött uppifrån men vi var snabba med morgon ettan i alla fall. Såg att du vattnade en granhäck, de är praktiska för man får så bra stöd liksom.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Men Ludde vadå bada vid tillfälle. Tillfället är när man har sjön framför tassarna!!!
Hade det varit jag hade jag kastat mej i och simmat.

Lukas sa...

Jag håller med dig fullständigt. Utan nöd ingen lag. Nöden Är uppfinningens moder :-)

Och vi nödar ju där vi vill nöda. Och då uppfinner vi nya nöd-mål. Vi är nog intelligentare än många tror.

Kramar Lukas

Edith sa...

Hej Ludde, Det ska bli kul att komma till Sverige igen och träffa lite gamla kompisar, men fy för den långa resan. Första stoppet blir i södra Tyskland. Ha' det så bra!

Stella o Doris sa...

Det är illa när man inte vet var man ska pinka, är det de menar när de säger illa pinkat tro... Nä nu fattar vi knappt själva...

Kram på dig i vilket fall!

strövelstorpslagottona sa...

Men vad i alla glödheta, har dom snott dina pinkställen? Illa, illa. Men tur att du är uppfinningsrik.
pinkepussar