tisdag 7 september 2010

Det var som katten!

Dagen började inte som vanligt utan när matte skulle åka och gympa satte husse fast sin gamla cykel bakpå bilen.Efter att ha släppt av henne vid stationen åkte vi till Krokiga Vägen.Jag fick minsann springa som bara den, medan husse lojt trampade fram på cykeln.Vi mötte faktiskt flera hundar på vägen, men jag hade inte tid att stanna och morsa på dom.Det gjorde i och för sig inte så mycket, för när vi hämtat matte på Söder åkte vi upp till Vitabergsparken där jag fick träffa en hel drös med hundar.Klart att vi nosade in varandra ordentligt.Några hundar var små.Mest gillade jag en långbent Ridgebackbrud.Det blev en hel del pussande.Ganska mycket pussande menar jag.Inte undra på att tungan hängde som en slips sen.När vi kom hem fick vi besök av en liten katt.Husse påstod att den var söt, och jag fick inte ens jaga den lite grand, fast jag också käkar kattmat. Skithusse! Nyklippta kramar, Ludde! (Matte har varit i farten med saxen igen)

6 kommentarer:

Kasper sa...

Katter är till för att gosas med, och möjligen brottas (i varje fall om dom heter Maxi). Det skulle du förstås veta, om du hade en egen katt. Jag är expert på området ser du, för jag har tre! Tre katter.
Konstigt att dom inte har låtit dig också få åtminstone EN egen katt!
Måste säga att hur god jag än tycker att kattmat är, så är den inge vidare som ersättning för själva katten!

Hillman sa...

Tjejtjusaren Ludde, ja du är allt en riktig rackare du. Jag förstår att du fick tungan till slips, det var väl lite hett kan jag tänka.

Katt har vi här ibland oxå, men du ska inte tro att jag får jaga den heller.

Taxkramisar.

Arlo sa...

Härligt med cykeltur med hussen, utan att du måste rymma först! Jag bara undrar...morrar du aldrig mot andra grabbar, eftersom du kan gå omkring så där bland främmande hundar hur som helt?
Snygg brud du raggade upp. Passande i storlek!

Alyza me flock sa...

Ni verkar ha haft det skönt :) Har läst ifatt lite nu...Grattis Coco i efterskott :)

Jättefin brud du träffat ;) själv har jag börjat löpa så snart blir det som det var för mamma säger matte,INGA KILLAR i närheten :)Ja ja vi får se...
Idag fick jag leka med en Lexus 7månader...Tillräckligt ung änn så länge...Vi hade jätteskoj :)

Blöta pussar Alyza med flock

Sigge sa...

WOW vilken bra dag!
Men jag har samma undran dsom Rudi blir det aldrig svärnade och slagsmål när ni är så många främmande hundar tillsammans?

Lukas sa...

Åh vilken rastgård! Hoppas att vår utvecklas till att bli lika fantastisk. Ja...du och jag har något gemensamt. Finns det en tik i hundgården, stor som liten, så är det henne jag pussar och sniffar på hela tiden och alla andra blir ganska ointressanta. Gemensamma kramar Lukas