torsdag 25 november 2010

Mossa mossa!

Mossa mossa alla människobarn, som husse brukar säga.Fattar inte riktigt vad han menar med det, men idag skulle vi leta mossa till mattes adventsstake.Gissa om jag fick leta i snön. Buttons har lovat att skicka sol och värme från Florida, men det tar nog tid för det är en lång väg. Förmodligen är det nåt väder som Rudi skickat som är här nu.Jag försökte ta med en snygg pinne jag hittade, men den satt fast.Kanske det finns mossa här?Äh, jag hittade bara en lagom stor pinne.En synnerligen god en var det i alla fall.Vi hittade så småningom lite mossa så nu väntar ljusstaken bara på att det ska bli söndag... Mossiga kramar, Ludde

6 kommentarer:

Arlo sa...

Åh, så bra, har snön från mig kommit fram nu? Passa på och njut nu då! du är ju lika bra som jag på att leta pinnar i skogen, fast dina är större!

Sigge sa...

Snön är hemsk!
Nu skiter det sej med badlektionen du skulle få på adventspartyt.
Mossa och sånt plockade matte för nån vecka sen när det inte var en massa vitt elände.
Men det fick hennes mamma.
För övrigt grävde jag fram svamp idag!

Kasper sa...

Skitväder säger matte, rätt mysigt säger jag! Fast jag har inte fått med mig matte ut! Herrejisses, så mycket snö!!!! Inget skottat än. Det här blir inte roligt!
Bra i alla fall att du hittade en god pinne! Duktigt också att hitta mossa.
På partyt får vi simma i snö i stället för i vatten, tror jag.
Fast med dina långa ben kanske du bottnar...!
Mossning, mossning!

Giah med flock sa...

Ja du Ludde vinterskor till dig vore inte så dumt ;) Inte skoj när snön fastnar och blir klumpar mellan trampdynorna... Vi har inte det problemet speciellt ofta som tur är :) Men matte är en vekling som måste ha bra varma skor på sig, till och med utan snön!!!

Hillman & Illerson sa...

Här behöver matte inte leta mossa den växer överallt, nästan på hela tomten, hihi. Fast hon har slutat med mossa och börjat med stenar i stället, vita stenar som hon köpt på nån blomsterbod. Det ser ut som du har snö så du klarar dig du med, här snöar det för fullt med sån där fjällsnö som yr runt och har sig. Vi föredrar att vara inne idag, för det är så attans ruggigt ute.

Taxkramisar.

strövelstorpslagottona sa...

Vilken bra mossletare du är. Det kanske är en ny bra grej? Vet ingen annan som är det.
mosspussar