söndag 21 november 2010

Bak

Riktigt hundväder ute idag!Jag bestämde mig för att strunta i grenar och ved och stannade inne istället.Va, Baka? Klart jag vill vara med och baka!Nu har jag provsmakat ett par hjärtekex (Hundkex med ostsmak) och dom blev perfekta. Passar verkligen bra nu när det snart är advent.

Matte hade köpt mer lammfärs än vad som behövdes till receptet på lammjärpar, så det blev en STOR klick till mig som efterrätt innan de blandade i lök och kryddor.
Husse beordrades att blanda, rulla och steka dom, och tycker att han lyckades riktigt bra. Mjöliga kramar, Ludde

5 kommentarer:

Arlo sa...

Ja, jag vet att din husse är fena på att spåra upp pinnar till dig och ta hem dom till dig! Men jag måste faktiskt leta reda på mina själv och det mystiska är, att jag älskar att göra det! Vilka attans fina julhjärtan som kan hängas upp som din husse fixat till dig! Se till at han hänger dom lågt nog...

Ludde sa...

Det är nog att hoppas på för mycket...

Kasper sa...

man kan säga att det frossas i ditt hus! Åh, så gott ni äter. Så där ser det inte alls ut hos mig.
Fast jag har i alla fall fått korv. Och nu ska jag få köttbullar i stället för nattakex. Helt okej, faktiskt! :)
Natti!

Hillman & Illerson sa...

Mumsigt värre lammfärs, här serverades det fläskkarre som matte apelsinspäckat, mumsigt det oxå.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Jo en del smörjer kråset. Tror jag kommer och bor hos dej ett tag. Jag är ju i alla fall arbetslös nu