torsdag 4 november 2010

Mindre farligt uppdrag

Solen sken när jag gick runt med husse på morgonpromenaden.Han tycker att mobilen tar riktigt skarpa bilder ibland.Det är förmodligen för att jag stannar och står still när han ber mig. Jag är billig, för jag tar bara en frolic per bild. Efter fikat åkte vi till den gamla vanliga svampskogen där det inte finns fåniga skyltar och gröna gubbar. Den gamla vanliga kameran kom med då.Det blev mycket spring och vila om vart annat.Husse och matte hade svårt att gå utan att kliva på svamparna.De plockade tre och ett halvt kilo som blev drygt tio liter rensade trattisar med några små gula och lite brandgul trumpetsvamp också.

I morgon kommer Nisse och äter middag, och då ska han få svampcrepes till förrätt, för jag fick falukorv med pannkaka till middag idag, och det blev pannkakor över. Resten av svampen går i torken. Nattkramar, Ludde

10 kommentarer:

Edith sa...

Oj vad mycket svamp ni hittade. Du är en riktigt stilig herre på bilderna med ditt fina Ludde-halsband. Ha' det så bra!

Arlo sa...

Det blir aldrig pannkakor över i det här huset...

Hillman sa...

Vicken massa svamp som dina tvåbeningar plockat, det blir mycket smaskens i vinter det.

Du sitter så fint så du borde till minstingen få 2 frolicar per bild, hihi.

Taxkramisar.

Wille sa...

Vilken massa trattisar ni hittat. Vilken trevlig dag du verkar ha haft med Coco också. Här är dte lillhusse som gäller. Vi busar dagligen med honom.
Tjusiga bilder på dig må jag säga, för att vara "mobila".

Sigge sa...

Bra jobbat av dina människor!
Det finns bar och billiga hopfällbara svampkorgar på ÖB säjer matte.
Hon får nån slags krupp av svamp i plastpåsar Kan bero på att hon kan för mycket
Men att du får betalt för bilderna det får inte jag. Ska genast påbörja förhandlingar

Elliot Kung Af Upphärad sa...

Hej
Vi har oxå varit i skogen idag. Kulan har inte plockat svamp på hundra år säger hon för det är det värsta hon vet, men idag plockade hon och galna mösstanten oxå två kassar trattisar. Så hon var lite stolt när hon kom hem till husse :-)
Jasså du får betalt när du står modell... hmmm... måste nog förhandla tror jag.

Stella o Doris sa...

Det där med betalningen per bild låter intressant, tror du att man kan få det retroaktivt, i så fall får nog matte beställa hem en pall med Frolic :-)

Ha en fortsatt GOD helg!

Buttons sa...

betalt för foton??? att inte jag har tänkt på det, ska oxå starta förhandlingar omedelbart.
Min matte är avis på svampen, trattisar finns inte här............puss på svansen Ludde

strövelstorpslagottona sa...

Nu har du också blivit en fullfjädrad svamphund. Bra gjort.
helgpussar

Kasper sa...

DÅ fattar jag varför jag aldrig får betalt för att vara fotomodell! Man måste stå STILL!! Det hade jag ingen aaaning om - tror å andra sidan knappt jag skulle klara det.
Men jag är stilla när jag sover, matten kunde väl fota då, och lägga alla frolicar och alla märgkex bredvid min säng så att jag har dom där när jag vaknar!

VÄLDANS mycket trattisar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!