måndag 15 november 2010

Hektisk helg

Oj så mycket som hänt i helgen. I lördags fick jag passa hela huset medan Lilla O skulle döpas, och i söndags firade vi husse med middag och då kom hela tjocka släkten. Jag kan berätta att mattes älggryta blev jättegod och alla tyckte att syrengelén (enligt Sigges mattes recept) passade jättebra till.Dopbilderna tänker husse lägga upp på sin blogg, och vid söndagsmiddagen ville han vara ledig från fotograferandet, så jag tänkte i alla fall passa på att visa att jag fortfarande kan rulla ihop mig och få plats i min valpbädd om jag anstränger mig lite.En bild, när prästen gick runt med Olivia så hon fick hälsa på alla gästerna, fick jag låna av husse.Idag följde jag med matte och husse till stationen och handlade jäst och saffran i Konsum.Husse bakade 80 lussebullar när vi kom hem. I morgon kommer det trädfällare som ska såga ned höga träd i trädgården, så då måste jag passa husse så han håller sig ur vägen. Trötta kramar, Ludde

5 kommentarer:

Kasper sa...

Förstår att du jobbat bra för att lyckas trycka ner dig i den där bädden! Du kan ha den som mått på att du inte går upp i vikt! (Jag vet nån här hemma hos mej som också skulle behöva nåt liknande - och det är INTE jag!)

Så fin hon är, lilla Olivia.

Passa husse ordentligt, och glöm inte att kräva rejäl lön för den stora mödan i form av ÅTSKILLIGA bullar! (Kanske valpbäddan kan töja sig lite, lite till?).

Sigge sa...

Du har då verkligen legat i.
Håll nu husse i kort koppel idag så han inte får nåt träd över sej!

Buttons sa...

Himmel vilken söt människovalp du har hos dig, en liten rödhårig snärta som du naturligtvis måste träna då hon blir lite större.
Ha en underbar dag i skogen.....
många pussar på svansen

Hillman sa...

Åh, har dina tvåbeningar redan börjat baka inför julen, det borde nog mina göra med. Fast det är bara matte som bakar, förstås och hon är fortfarande lite hostig.

Du Ludde, knopplådan ser lite liten ut för din stora lekamen, hihi.

Taxkramisar.

Arlo sa...

Om två år kan husse och Lilla O baka lussebullar tillsammans. Då kan du slappna av helt i valpsängen.