onsdag 3 november 2010

En riktigt bra promenaddag

Den här onsdagen började riktigt bra.Medan jag tog matte på en promenad runt kvarteret stekte husse korv och ägg till mina frukostkulor. Sedan tog han tåget till sin tandläkare och roade sig medan matte och jag gick på nästa promenad. Efter promenaden åkte matte och jag in med bilen till Söder och träffade husse utanför Cocos port där vi parkerade.Tillsammans gick vi till Cocos dagis och hämtade henne för en lång omvägs-promenad hem till henne. NU FÅR INTE SIGGE TITTA!Vi gick in och hälsade på spännande djur som fanns på innegårdarna. Coco och jag åt makaroner och köttbullar och sedan lekte vi i hennes rum tills hennes mamma och pappa kom hem. NU FÅR INTE SIGGES MATTE TITTA!Då åt tvåbeningarna mattes fiskgryta med husses ayoli.Det var nästan så min nos korvade sig av all vitlöksdoft.Coco nöjde sig med att äta smörgås och tappade givmilt stora smulor till mig på golvet. Vitlöksdoftande kramar, Ludde

5 kommentarer:

Arlo sa...

Vilken precis lagom stor häst du hittade. Sigge skulle ha sprungit omvägar runt den precis som hans matte skulle ha gjort runt fiskgrytan, ja. Du har en rackarns fin Coco, men det vet du ju redan!

Kasper sa...

BRA att både jag och matte oskadda till både kropp och själ kunde titta på dom där bilderna!

Stackars, stackars både Sigge och hans matte - för jag kan ge mig på att dom inte kunde låta bli att åtminstone kika lite, trots varningarna!

Att äta vitlök är väldans gott, säger matte (jag brukar inte få smaka), men det är kanske lite synd om omgivningen - matte minns hur hennes egen matte brukade "dofta" ibland... :)

Buttons sa...

Gomorron Ludde, Ser att Du har det himla bra..........presis som jag har..........pusspå svansen

Sigge sa...

Typriskt vidrigt hundätande monster som du träffade på!
Märkligt att du vågade vara så nära det!
Matte kan se bilder på förklädda vithajar men är orolig för hur människorna egentligen mår efter den middagen.
För allt som lever i vatten är enligt henne väldigt giftigt!

Hillman sa...

Va bra att du har en liten tvåbenskompis de är roliga och så luktar de så gott, sen är de liksom på samma nivå som oss.

Taxkramisar.