torsdag 11 november 2010

På krokiga vägen

Idag skulle vi åka till Svampskogen, men där var det jägare och lösa jakthundar i skogen, så vi åkte till krokiga vägen istället.Det var oplogat, men traktorn hade åkt flera gånger och hämtat betor, så även tvåbeningarna kunde ta sig fram.Jag skuttade omkring på ängarna, för husse ville se om mobilen kunde ta skuttbilder som den här.Det blev inte så stor skillnad mot den här som är tagen med vanliga kameran. (Husse kallar det för harsprånget) Dom blev hyfsade men på olika sätt. I morgon ska jag passa Bosse, för matte och husse ska på Matmässan och gotta sig... Hariga kramar, Ludde

7 kommentarer:

Kasper sa...

Mobilen tar tydligen skarpare bilder än kameran! Konstigt. Men du är verkligen en riktig hare på att skutta!!

Min matte funderar också på en ny mobil - en vikbar som inte startar av sig själv. Men hon vill ha en som BARA klarar att ringa med, och att skicka SMS. Den vanliga kan en massa saker som hon ALDRIG använder. Inklusive ta bilder.
Men den går ibland igång liksom av sig själv, och när matte verkligen behöver den (sällan)så är den urladdad.

strövelstorpslagottona sa...

Det var då en himla bra mobilkamera så varför köpa dyra kameror? Jädrans snygga skutt du gör.
pussar

Elliot sa...

HEj. Ja det var ju inget fel på den mobilkameran..
Du , hälsa till Bosse imorgon för han verkar ju vara en jysst kille :-)

Arlo sa...

Nu förstår jag varför du av avundsjuk på all min snö! Det där var inte mycket att skutta i! Fast du gör det ju bra med dom förutsättningar som finns! Nu regnar min härliga snö bort :-( Se till att matten och hussen tar med en doggybag från Matmässan!

Sigge sa...

Men vad orättvist!
Varför har du så lite snö när jag har/hade mängder?
Fast nu kommer det hälsovådligt regn så den försvinner säkert till både min och mattes glädje.
Mobilkameran tar ju superbra bilder!

Edith sa...

Hej Ludde, Vad har hänt med din svans? Häftig bild! Trevlig helg!

Hillman sa...

Jag håller med din husse, du likanar faktiskt en förväxt hare med det där skuttandet. Förresten så kanske du är en tiger, för det är ett mycket studsigt djur, hihi.

Helgtaxkramisar i mängd.