tisdag 16 november 2010

Fällt vare här

Nu har trädfällarna varit här!En av dom klättrade omkring i träden.Två stycken hjälpte mig med markarbetet.Jag trodde bara det var katter och ekorrar som vågade klättra så högt upp.Vi la allt som ska bli ved för sig.Kvistar och grenar samlade vi i högar som husse ska köra bort sedan.Det var jobbigt att både dra grenar och hålla koll på hussen samtidigt.En del pinnar fick jag hyfsa till innan dom blev bra. Nu ska husse samla krafter för att hugga ved, och jag ska försöka hålla mig tills jag hittar nå´t lämpligt träd... Nödiga kramar, Ludde

5 kommentarer:

Kasper sa...

Nu har du varit duktig! Både klarat husse och hjälpt trädfällarna. Dom är allt ena modiga typer! Lika modiga som katter och ekorrar!
Ludde det VAR väl inte dina favoritkisseträd som togs av daga?

Jag minns förra vintern, när det fälldes både stora granar och björk hos mig. Fast dom arboristerna behövde inte klättra.
Sov gott nu - hur många bullar fick du, förresten? Som lön för slitet.

Buttons sa...

oj vad du har jobbat hårt, hoppas du fick lön för mödaan............puss på svansen

Hillman sa...

Va du sliter, hoppas att du får ordentlig lön för mödan, massor av gottigt ska det vara till en hederstax. De där träklättrarna har inte höjdskräck prexis, skulle aldrig min matte klara av, hihi.

Taxkramisar.

Arlo sa...

Se där en riktig skogskarl! Imponerande vad du orkat med! Slit och släp, men så är väl hussen nöjd när du är klar?

Hector sa...

Men oj vad du har jobbat. Vad duktig du är !
Jo jag trodde nog också att bara ekorrar klättrade högt upp, eller sådär högt kanske bara fåglar !