söndag 31 januari 2010

Konstig dag

Husse har pysslat, eller snarare pusslat, med golvbräder. Det blev en hel del över när han gjorde vardagsrumsgolvet för flera år sedan, och nu ska dom bitarna räcka till trapphuset, men det får inte synas några skarvar säger matte. Oj va han har kliat sig i skallen. Jag har gått ut med honom ett par gånger så han har fått vila huvudet. Matte vägrar gå ut, och stannar inne och passar brasorna i stället. Det kom en en dam som jag inte träffat förut och hälsade på. Hon ska få ha sin bil stående hos oss. Hon bor egentligen på Söder i Stockholm, men ska bo i Spanien till i maj. Där har dom stackarna ingen riktig vinter säger husse... Nattkramar, Ludde!

6 kommentarer:

Kasper sa...

Du Ludde, om vi skulle ta och flytta? Till Spanien, alltså. Åtminstone jag har fått nog med vinter nu. Och man kan väl alltid flytta tillbaks om man vill? Även om man inte har nån bil som väntar?
Säg åt husse att man inte ska klia sitt huvud alltför mycket, för om huvud ska man vara rädd. Öron ögon nos och mun sitter ju på det!!! Det ska han tänka på.

Rudi sa...

Det var väldigt så många projekt din husse håller på med, glöm inte att ha ska lära dig cykla och apportera i sommar också! Skönt för den där bilen du ska passa att den får åka på semester från Söder. Där kan det vara trångt på gatorna, det vet jag för där bor min människo-morbror.
Ut och motionera husse nu!

Malte och Snoken sa...

"stackarna"? vi tycker det låter rätt skönt! rätt tid o dra till spanien...
hur gick det med husses golv? får han lappa med en bit från din knopplåda?
slafspuss från ett snöigt skåne

Edith sa...

Vilken tur att husse har dig som tar ut honom lite då och då så han kan få vila sitt huvud från bräderna. Det är sånt vi hundar är bra på. Att se till att mattar och husse får koppla av och vädra sina skallar. Pariserkramar

Hillman sa...

Ja men ibland vore det nog bra med lite mildare vintrar, för nu har det allt varit rackarns kallt lite för länge. Vilken tur husse har som har dig, så han får vila huvudet från alla funderingar om hur han ska lägga ett golv utan synliga skarvar. Jag fattar inte hur det ska gå till, lite skarvar har vi i golvet hur skulle annars träden kunna tas till vara om alla skulle ha skarvfria golv.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Spanien ja tack dit åker jag gärna, om hussen och matten hänger med. Skarvar och bräder är jag inte så haj på, annars hade jag kommit med goda råd. Hoppas det löser sig, Snart kommer våren eller!!!!!!!!!!! Kram Milton