fredag 1 januari 2010

Risigt!

Jag får ju säga att det var den risigaste nyårsafton jag varit med om. Det där risavkoket matte hade gjort det provade jag inte ens. Sen hade dom blandat till nå´n slags energidryck med druvsocker, salt och bakpulver. Själva hinkade dom champagne, och trodde att jag skulle dricka så´nt här skit. ALDRIG! Matte matade mig med kokt ris, två matskedar i timmen, och det blir man ju inte fet på, men jag fick behålla det i alla fall. Det där med raketer tycker jag inte om. När jag var ute med husse efter middagen, var det riktigt läbbigt, så jag stannade inne nästan hela kvällen.

Nyårsdagsfrukosten fick jag i småportioner. En fjärdedels portion kulor i timmen, och likadant med middagen, så nu mår jag riktigt bra.
Jag kollade väldigt noga att det inte syntes några raketer innan vi gick på promenad.Nu har det gått så många människor på isen, så vi vågade oss också ut.Fast allra skönast är att ligga och gosa med matte framför kakelugnen. Gosekramar, Ludde

11 kommentarer:

Giah sa...

Det ser riktigt mysigt ut framför kakelugnen :)
Visst är det härligt att gosa!!!
Hoppas din mage är bra nu och att smällare och raketer slutat utanför hos dig...
Ett riktigt mysigt och glatt nytt år önskar vi dig och de dina...
Hoppas vi ses nåt under detta år ;)
Puss Giah

Arlo sa...

Hoppas verkligen att magen har lugnat ner sig nu, så du får festa på annat än ris och kulor nu när vi har fått ett helt nytt år! Tänk vad mycket kul vi ska ha 2010, vi blogghundar! Festen i min sommarstuga får vi inte glömma heller.

Tessan sa...

MEN vilken "skitmage";) kan det vara all den goda och "onyttiga" maten du stoppar i den? ;) Ja fyyy för raketer det gillar varken jag eller Primo, jag tycker det är störande när det hela tiden under kvällen smälls när man tittar på TV eller pratar....Bläääää!

jo då med min kamera kan man ta 6 bilder/sekund:) Men sen är det det där med inställningar och sån´t????? Men men på osdag börjar min fotokurs så jag hoppas att det blir ordning på mig då!

Ha det så gott killen och hälsa dom där hemma!

Kasper sa...

Du Ludde, sån gourmetmat som du brukar få, så tycker jag du ska ta dom här futtiga dagarna med ro, du kommer att få kompensation med råge! Det är jag säker på.
Är förresten tacksam för att du nog har fått min matte att inse att jag också ska få lite trevligare mat än kulor ibland! Måste tala om att hon har bättrat sig betydligt sedan hon började läsa din blogg. :)
S- tack kompis!!!

Stella o Doris sa...

Så gott att läsa att du mår bättre, vi har allt tänkt på dig! Vi har ju oxå varit på isen i dag, kul faktiskt, även om vi föredrar att bada i sjön!

Många goa kramar till dig!

strövelstorpslagottona sa...

Hoppas du mår bättre i din mage. Jäkla skit när den är i olag. Ta det nu lugnt med gottigheter.
Akta dej för isar, det är farligt. Vi fick höra att en liten Lagottotös höll pa att dras ner under isen i går. Men henne matte räddade henne.
nyårspussar

Edith sa...

Stackars dig Ludde som haft så ont i magen. Det är inte roligt. Men nu hoppas jag verkligen att du är på bättringsvägen. Det där med risavkok lät ju inget vidare. Men nu stundar bättre Ludde-tider, det har jag bestämt. Här kommer ett fång collie-kramar.

Sigge sa...

Skönt att höra att du mår bättre!
De där fyrverkerierna de kan jag leva utan.
Vill INTE vara ute när det smäller.
Åska och gevärsskott bryr jag mej inte om men som sagt det andra ska avskaffas.

taxenmilton sa...

Hej Ludde, skönt att du är bättre i skrinet. Nä jag tyckte inte heller om smällare, jag har aldrig brytt mig men den här gången blidde jag lite ledsen och tyckte inte om det. Ha en god fortsättning på nya året Massor med Pussar Milton

Malte och Snoken sa...

å men halledosingen va mysigt ni har framför kalelugnen! va skönt att amgen är bättre! du får ta igen allt gott sen, ris blir man ju som sagt inte fet på, ska skicka matte på sån bantning efter nyår!!

Hillman sa...

Va skönt att du har piggnat till igen, din matte och husse är snälla som matar dig var fjärde timme. Visserligen lät det inget gott det där med bakpulver i men ok med lite ris och kulor.

Taxkramisar.