tisdag 21 juli 2009

Till stan

Efter fikat, och letat, fick jag de sista frolicarna i paketet, så jag bad att få följa med till affären och köpa nya.Jag har blivit riktigt bra på att få upp paketen.Först åkte vi till stan och vattnade blommor hos Cornelia som är med sin matte och husse på västkusten.Sen gick vi en promenad i Tantolunden under ordnade former.Jag träffade Bibbi i rastgården, och vi sprang ock busade en lång stund.När vi kom hem kollade jag noga att allt var med.Husse! Lägger du in det här i kylrummet?Hörru!!! Det verkar som om någon har glömt att ta fram min efterrätt!Åhhh, tack så mycket!Det smakade bättre än potatisblasten jag tuggat på förut.Nu ska jag dra mig tillbaks och känna om biabäden blev mysigare med den nya pläden matte köpte idag. Annars får nog Malte komma och "ligga in den" åt mig. Örongrisiga tassar! Ludde

4 kommentarer:

Hillman sa...

Va, har du oxå fått en tassfilt en sån har jag oxå men min är snart söndertuggad. Den är så mysig att göra hål i, jag tänkte att matte kanske ville sy i en knapp och då är det ju bra om det finns ett hål i den. Du har varit och köpt köttbullar ser jag, två paket oxå, vad mycket smaskens du får. Jag har smaskat sockerkaka ikväll, det var jättegott och vi fick mer än vanligt.

Taxkramisar från två sockerkaksmätta brorsor.

Kasper sa...

Jamen alltså... du är ju BORTSKÄMD!! Och jag är avundsjuk. Näedå, inte alls missunnsam, men jag vill OCKSÅ ha!!!
Jag lever ett torftigt liv!!!!
Inte minst i dag. Har passat huset mycket. Och nu är matte så trött att hon inte ens orkar hjälpa mej att blogga!!!
Skräp till matte, det är vad jag har. I varje fall idag!
Tur att jag tycker att du är så snäll att jag tycker du är värd allt det där goda du får! :)

Malte och Snoken sa...

ser ut som jag redan har tassat runt på din filt, jag snor runt hemskt många varv innan jag lägger mig, ibland tom ryter matte åt mig "att nu får du väl ändå lägga dig!", jag kommer hemskt gärna o ligger in din biabädd om du är beredd på att jag slafsar på filten i sömnen...o snarkar...o fladdrar med bakfötterna... när ska jag komma?/Malte

Sigge Svamphund sa...

Men vad mycket gott!
Inte nog med din privata kiosk du får en massa mera också.
Avundsjuk?
Jag????
Nä, varför tror du det?