fredag 17 juli 2009

Lax- eller taxrullning?

Har tyvärr inte kommit i närheten av skynket idag. Husse har tvättat av roddbåten som han skulle sjösätta på förmiddagen, och jag har mest legat under altanen och tittat på. Före middagen så var han i potatislandet och grävde, fast matte sagt att det är absolut förbjudet. Han pillrade fram en massa små sparrispotatisar ur jorden, och det såg mycket spännande ut.Matte stekte lax till och gjorde nån slags ost- och tomatmuffins.Hallå!!! Har ni inte dukat till mig???Tack och lov orkade hon inte äta upp sin portion, så det blev mycket att diska.Det var så himla gott, så jag körde lite taxknasrullning efter laxen.Jag har studerat cybertaxarnas teknik, och tror att jag är på rätt väg. (Måste ju visa deras mormor att jag är en riktig tax)Ska vi gå på kvällsrundan nu? Knaspussar, Ludde

5 kommentarer:

Kasper sa...

Ludde - verkar lite orättvist att husse får gräva men inte du!
Va himla smarrigt det ser ut, det där på tallriken! Både matte och jag dreglar... nä, skoja bara. JAG dreglar ALDRIG! Tycker inte det är så snyggt.
Dom där rullningarna är ju supefina! Riktigt taxlika, tycker jag. Hihihi säger matte... :)

Anonym sa...

Jag ska be husse sätta ut en bild på "leksaksbilen" den är röd och låter mycket, matte säger att jag nog får plats att åka med men absolut inte Dahro...Husse tycker INTE att någon hund behöver åka med ;) vi har ju redan "hundbilar"...
I morgon får vi vara hemma och passa huset för husse och matte ska ta med sig Liam och Nathalie (barnbarnen 6 och 3 år) till Parken Zoo i Eskilstuna för att titta på djuren säger dom...Dom kan väl komma hit och titta på oss??? Två hundar och en katt borde väl räcka ;)
Får ju leka lete leken när dom kommer, vilket som sagt är kul!!!!!!!!!!

Godnatt puss Giah

Hillman sa...

Nej, vilket smarrigt käk, lax och färskpotatis slurf vad gottigt det tycker både matte och jag.

Dina knasrullningar ser prexis ut som en taxrullning. Det måste vara för att du är tax, fast dina ben har blivit lite för långa.

Taxkramisar på dig.

Malte och Snoken sa...

Ja vi ger mycke hög poäng till din knasrullning, den lurar vem som helst. Sen ser mormor lite glist så hon tror säkert att du är en lite stor tax!
Vi tycker maten såg jätte god ut, vilken tur att matte gjort för mkt!
slafspussar i regn o rusk

taxenmilton sa...

Hej Ludde det är Milton som skriver, är så varmt ute att jag var tvungen att gå in en stund. Högsta poäng till knasrullningen, visst ser man att du är tax, om än lite stor, men va då jag är ju väldigt liten istället Knasrullningar Milton