onsdag 29 juli 2009

Båttur till torpet

Vi gick ned till bryggan vid elvatiden.Medan husse skruvade fast elmotorn på båten och kopplade in batteriet försökte jag få igång lite bus med en lagotto vi träffade där.När matte och jag klivit i båten så gled vi tyst iväg.Jag lärde mig snabbt att gå omkring i båten, och gjorde husse sällskap där bak.Medan husse och matte åt sill hos Karin, låg jag i skuggan och tuggade på ett ben.Matte och jag tog med oss en av Saras zucciniar hem så den inte förstörs.På hemvägen kändes det som om jag aldrig gjort annat än åkt båt.Husse stekte pannkakor till middag.Jag sa till matte att jag ville helst ha jordgubbssylt på min.Det blev en härlig efterrätt som smakade mums. Nattkramar från sjöbjörnen Ludde!

5 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Vilken härlig båttur och pannkakor sen. Får du verkligen välja syltsort?
En sak undrar vi, var har du FLYTVÄSTEN? Inte åka båt utan en sån.
pussar

taxenmilton sa...

Oj va avis jag blir, jag tycker så mycket om att åka båt, men min husse bara jobbar jämnt, så vi hinner inte säger han, tror inte ens att han lagt i den i sjön ännu, du ser ur som en riktig kapten. Skepp ohoj Milton

Stella sa...

Både båttur och pannkakor, ibland är livet verkligen orättvist! Du kan hälsa din matte att bara jag får pannkakor så får hon välja sylt, jag är inte så kräsen :-)

Nu drar vi till Skåne, ha det gott!

Malte och Snoken sa...

å får du åka båt! gu så härligt! å att sen få pannkaka! vilken kanondag!!

Hillman sa...

Måste be om ursäkt att jag inte kommenterat förut men vi har vart på sidomester.

Båtturen kan du ha för dig själv men pannkakorna skulle varken jag eller brorsan tacka nej till.

Taxkramisar.