söndag 5 juli 2009

lugnt

Har varit ganska lugnt idag. Passade på husse när han grundmålade den väggen han skrapade igår. Jagade några av mina leksaker fram och tillbaka på gräsmattan. Matte orkade inte laga till nå´n mat idag, så husse åkte till kolgrillen och köpte hem två portioner lammspett. Han säger att allting smakar likadant där, men nu är det ett år sedan de åt där, så det fick duga. Vår fina restaurang Talliden är sommarstängd.Matte orkade inte all sin mat, så det blev lamm med bulgur och tzatziki över till mig. Mumsiga kramar, Ludde

6 kommentarer:

Tessan sa...

Vilken lyxmiddag du blev bjuden på! tur att mattar inte alltid orkar äta allt;) Ser att din husse är pigg och alert...du kanske kan hjälpa till att måla med svansen:)

Må gott din stora tok!
Många kramar och hälsa din matte och husse!

Kasper sa...

Gottigottgott! :)
Tur dom har dej som ser till att allt fungerar.
Väldigt intressant tomt du har - den där stora kullen skulle jag gärna ha på min tomt också! Så att jag liksom kunde se ner på matte...
Min tomt är en katastrof i år, säger matte. (Den var det redan förra året, men det tycks hon ha glömt...)

Sigge Svamphund sa...

Vilken middag du fick då!
Fast ok jag ska väl inte klaga efter jordgubbspajen.
Självklart så delade jag med mej till Nelly, jag är väl gentlehund!

taxenmilton sa...

Morrn Ludde, här är det inge skönt idag, (matte har tagit fram skinntofflorna). Ja jag smaskade i mig en varmkorv när vi var på utflykt och det var gott, hemma äter jag det inte, men när matte köper i korvkiosken så går den ner, matte undrar varför??????? ha en bra dag kramis Milton

Malte och Snoken sa...

å va gottigt det lät iaf, även om det smakade lika...som vadå...hundkulor...nä det tror vi inte! smask!!

Hillman sa...

Nä nu jädrans vilket söndagsmiddag du fick, ja jag ska inte klaga fick smaka flintastek och så fick jag tomater som är en delikatess. Du har i alla fall jobbat för brödfödan en annan är ju panchonär eller vad det heter.

Sen hade ju jag och brorsan kalas när vi var till Mora, glass i stora lass. Idag var det hundmat på menyn med Frolic som efterrätt. Lite havregryn och fil blev det oxå men det får jag varje morgon som matte äter det.

Taxkramisar.