söndag 26 juli 2009

Det har sina sidor...

Visst är det skönt att husse och matte är hemma igen, men matte tyckte att jag behövde en dusch igår kväll, och sen sa hon till husse att jag har en knöl under svansen, som behövde "tittas" på. Husse tittade på den, och idag tog han fram en balja med ljummet vatten, borste och shampo.Det var inte kul att bli tvättad i rumpen, men dom var glada att det bara var lite bajs som fastnat i pälsen, och inte något för veterinären. I morgon får vi gäster, så då blir det säkert mycket gottigt. Kramar, Ludde

7 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Bajs i rumpan är inget bekvämt. Tur att det inte var något farligt. Du ska göra som vi gör efter bajsningen: sätt dej på rumpan och åk kana. Kan lova att det inte fastnar något där då.Vi torkar oss alltid på det viset.
pussar

taxenmilton sa...

Husse får tvätta min rumpa ibland när det har fastnat, och det blir som en liten knöl under svansen. Inge roligt alls men gott när det är klart. Natt kramar Milton

Tessan sa...

Hmmm...tur det var lite bajs bara!! Jag har jätte svårt att få in mina inlägg hos dig...skrev så mycket igår VIPS så var allt borta :( Må gott och hälsa flocken!

Hillman sa...

Ja, sånt brükar jag få oxå, ja bajs som fastnar i pälsen. Jag minns första gången som det hände och matte var och bökade under min svans, då blev jag jätte arg. Nån måtta får det väl va, men matte sa med sin barska röst, "nu står du still", då är det bara att finna sig. När matte har den rösten då är hon inte att leka med.

Taxkramisar.

Kasper sa...

Ja, ibland behöver man ju lite hjälp med hygienen. Men bara ibland och bara lite!!! Och det ska ske respektfullt! Vi har ju vår värdighet att tänka på (hihihi, säger matte som påstår att nåt mindre värdigt än mej har hon aldrig sett. Hon har verkligen sina brister, som du hör!!)
Du har säkert haft det jättebra hos farbror Bosse, men självklart är du jättelycklig över att vara hos husse o matte igen! Har dom förresten hunnit öppna butiken? :)
Hälsa dom så gott från mig och min matte!

Malte och Snoken sa...

å va de ska fejas i rumpan ständigt! matte är där med duschen ibland efter att v bajsat ute! bry dig om din rumpa så bryr vi oss om vår säger vi men tror du hon bryr sig...? suck!
tur iaf att det inte va nåt!
slafs

Sigge Svamphund sa...

Tack o lov så har jag sluppit hjälp med hygienen.
Ja förutom en gång när jag ätit nåt väldigt olämpligt då var det tortyrkammaren som gällde.