lördag 11 juli 2009

Bloggmöte i Skottvång

Efter en timmes biltur kom vi till Skottvång. Det var fint väder och mycket folk där. Plötsligt såg jag en bekant svansviftning bakom en björk.Det var Sigge som satt och väntade på besök.Eftersom jag var yngst, höll jag mig på behörigt avstånd så att han inte skulle tro att jag tänkte ta hans pinne. Jag har ju hur många som helst hemma.Efter att vi hälsat gick vi och satte oss och drack fika och käkade hundkex.Vi tittade på när de tände på kolmilan och fyllde den med ved, som sedan ska bli träkol när den har brunnit någon vecka.Medan vi satt där och tittade kom Kasper fram till oss.Jag fick en påse godis av honom och han fick en påse hundkex av mig.Sigge och Kasper hade träffats där förut, men för mig var det första gången.Innan vi åkte hem, fick Sigge en present och lite kex av mig.Jag tyckte att han behövde en bra badsak eftersom han tillbringar så mycket tid i vattnet. Jag fick en stor grisknorr och godis av honom, och dom åt jag efter middagen hemma. Nu ska jag sova och drömma om alla mina bloggarkompisar. Natti natti, Ludde

6 kommentarer:

Stella sa...

Vilken supertrevlig dag du haft, nu blir jag som vanligt lite sotis.. Det är ju alltid kul att ses på riktigt..
Förstår att du kommer sova gott efter ett sånt äventyr!

Kasper sa...

Ja visst var det skoj att träffas! Och tack för supergoda hembakade kexen!! Sånt gör minsann inte min matte, inte!!
Du var ju supermysig, Ludde. Och va STOR du är! (Tur att jag inte såg när du fick köttbullar av min matte...)
Va skojigt att se bilderna som dina människor tagit. Fina! Hälsa dom från mej och min matte! :)

Malte och Snoken sa...

å va skoj o träffa kasper o sigge! vi är så avis!! när kommer du o träffar oss?
slafspussar

Anonym sa...

Hej Ludde! ja både jag och Dahro hade velat följa med matte idag men hon tyckte det skulle bli jobbigt??? Ja Dahro är inte så förtjust i Sigge så dom två vid samma träd/bord hade inte varit så lyckat kanske, men jag bara busar och leker ju...Hade varit skoj att träffa dig och din husse och matte på riktigt :)...
Matte blev i alla fall glad!!!
Jag och Dahro fick en riktig långtur med Husse och matte i kväll och nu ska vi sova...Hoppas vi ses någon gång!!! Ni kanske vill komma och titta på valparna om det blir några??? Välkomna...Ja naturligtvis annars med ;)
Nospuss Giah

taxenmilton sa...

Oj vaaa kuligt ludde, du måste verkligen må som en prins ibland alla andra fina killar o tjejor, fast matte säger du är bäst, Skottvång undrar min matte, ä inte det en bit på Sörmandsleden, hon har gått där när hon hade mina himmelsbröder. Skottvångs gruvor???????????????? 'gose pussar Milton

Hillman sa...

Vad kul att träffa bloggisarna skulle jag vilja göra oxå men matte säger att jag är lite bitsk åt hanhundar. Ja, vad ska man göra när man träffar hundar som mera ser ut som ponnyhästar än hundar. Måste väl för sjutton få visa vem som är störst.

Taxkramisar.