fredag 10 juli 2009

Skumt

Jag fick en lysande idé idag.Jag kan ju faktiskt titta bakom skynket genom vardagsrumsfönstret.Jo jag tackar ja, ett nästan tomt köttbullspaket. Det här verkar skumt.Jag talade om för matte vad jag sett och sen har hon och jag vaktat tillsammans hela dagen.Husse har faktiskt en burk med färg där också, men inte kan han väl måla med köttbullar heller? Det här måste utredas närmare!

Min tvåbente bror Anders ringde och bjöd oss på middag på torpet. Jag hade egen mat med, men fick jordgubbar och vispgrädde efteråt.
Jag fuderade på ett dopp också, men vågade inte hoppa i från stenen. Dom har ingen hundvänlig badplats där, men husse och Anders har lovat fixa det i sommar. Då kan Coco och jag bada tillsammans. Nu ska jag packa färdigt så jag kan träffa Sigge och Kasper i morgon. Nattkram, Ludde

7 kommentarer:

Tessan sa...

Näää jag som skrev en såå lång och bra kommentar:( och så gick det inte att lägga in den! men det har hänt mig här flera gånger! Ville säga att din husse är väldigt mystisk med köttbullar på arb.ställningen! Du måste komma på hans hemlighet....

Hälsa familjen!

Kasper sa...

Ludde, han GÖR det!!! Käkar köttbullar i smyg!!!
Jag ska ta med några extra till dej i morgon!
Packa? Det har minsann min matte inte gjort! Men å andra sidan tänker hon visst bara ta med köttbullar och märgkex, så hon kanske inte BEHÖVER packa? Ska kolla!

taxenmilton sa...

Hm,,,,, tomt köttbullspaket, och en burk färg.Nä du Ludde det får du nog kolla upp lite bättre! bra att du kan se ifrån vardagsrummet vad din husse håller på med, smygäta köttbullar fy tusan va fräckt. Köttbulls pussar Milton

Malte och Snoken sa...

å deckarludde! det här blir bara mer o mer spännande!!

Sigge Svamphund sa...

Tack för idag Ludde!!!!!!!
Jätteskoj att träffas, hoppas att vi kan göra det igen!
Jag badade med fendern på vägen hem.
Perfekt att simma efter!

Ulla sa...

Tack för dina kommentarer Ludde. Jag måste säga att jag tassar lite då och då hos dig här på din blogg, fast jag inte ger mig till känna. En jättefin blogg har du i alla fall och trädgården är inte dum den heller, och jag är såå avundsjuk på den fina stenmuren du har. Är det husse som har byggt den eller? Jag väntar med spänning på köttbullsmysterium.

Hillman sa...

Det är ju för rackigt har din husse gömt sig för att snaska köttbullisar eller målar han köttbullarna. De kanske blir vita så ni ska tro att det är snöbollar, hihi.

Taxkramisar.