torsdag 30 juli 2009

Pest och pina

Jag hoppade över frukosten i morse. Det var inte mat jag ville ha. Husse och matte låste in mig och åkte och torsdagshandlade som vanligt. När de kom hem och fikade på altanen fick jag bara leta några ynka frolics. När dom slagit sig till ro smet jag ut från min plats under altanen och gick ut på RIKTIGT leta. Femhundra meter bort hittade jag rottisen Cora som var ute och gick med sin matte. Snacka om lukta gott!!!! Vi busade först lite grand, och jag var bara en sekund ifrån att få göra lite valpar med henne när hennes matte skuffade undan mig. Inte nog med det. På det där fina halsbandet som jag har, står det tyvärr husses mobilnummer med stora röda siffror som ingen kan missa. Coras matte ringde naturligtvis och skvallrade för min husse var jag var och vad jag nästan hann göra. Nu får jag inte gå lös alls i trädgården. Jag försökte visa mitt missnöje genom att matvägra till middagen också, men då hällde husse på en massa kycklingleversås på maten så jag kunde inte låta bli att äta upp alltihop.Nu tänker jag deppa resten av kvällen. Ludde

6 kommentarer:

Malte och Snoken sa...

å vilket spännande äventyr! skitmatte som ringde!!

strövelstorpslagottona sa...

Ja, vilken skitmatte som knuffade undan dej, sedan hade hon den dåliga smaken att skvallra också. Gör ett nytt försök.
pussar

Kasper sa...

Dom fattar inte ett dugg om livets väsentligheter, dom där mattarna! Vet väl jag!!! Hur tror dom att VI har kommit till, va??? Skulle inte vi kunna bli perfekta pappor, va???
Tänk så många missade tillfällen det finns här i livet!

Tessan sa...

Hi hi...ja du, du får tänka på att ta av dig halsbandet om du ska ut på "friar stråk" ;)
Båtturen såg härlig ut...är JÄTTE avis....kommer nog och hälsar på ;)

Puss på dig bustroll!

taxenmilton sa...

Oj Oj Ludde vikken ärla osis, du hade och nu så får du inte gå utanför tomten inte bra. När jag har någon snygging på lukten så får matte inte i mig någen mat alls, jag bara tutar och vill gå ut. Ja vet hur det känns att vara kär, Eländiga Kramar Milton

Sigge Svamphund sa...

Ja du Ludde dessa människor och deras ideer.
Undrar varför de aldrig överensstämmer med våra!
Ta av dej halsbandet nästa gång.