torsdag 16 juli 2009

Bollar och pinnar

Idag började husse väsnas med sågen i arbetsrummet direkt efter frukosten.Nu hade det blivit ett jättehål i väggen så jag blev nästan rädd att jag skulle ramla ut.

Cornelia och hennes matte och husse kom och åt lunch med oss idag.
Jag passade på att öva henne i att kasta bollar till mig.Hon var riktigt duktig för att bara vara 10 månader.Vi körde med korta bollar så här i början.När dom hade åkt hem valde jag ut en pinne i högen husse gjort till mig.Den här verkade tuggvänlig och bra.Jag tog med den till altanen för att ha roligt med en stund.På vägen dit såg jag att husse hade dragit undan skynket, när det blev för varmt i solen, och jag undrar om han kan ha gömt köttbullar i den där kartongen? Ska försöka nosa lite där i morgon... Kramar, Ludde.

5 kommentarer:

Kasper sa...

Väldigt vad stort hålet blir! Nu börjar det allt se oroväckande ut inför vintern. Och jag tycker absolut att du ska kolla den där köttbulleburken! Kan löna sig.
Och vilken söt liten tjej du lekte med! Ni kommer att få mycket skoj tillsammans, tror jag! :)

Tessan sa...

HJÄLP tänk om du trillar ut...eller tänk om matte kommer gående och tänker...-hmmm ett hål i väggen, måste undersökas och så snubblar hon på typ dammsugaren och trillar ut!! Men då kanske kartongen med köttbullar tar emot det värsta fallet;)

Må gott, och så dukitg du är med lilla Cornelia!

Sigge Svamphund sa...

Hm, så stort hål för att nå köttbullarna????
Måste vara jätteköttbullar eller så........
Duktig du är på att träna människovalpen.
De är för det mesta väldigt lättränade.

Malte och Snoken sa...

oj ska ni få ett fönster!! va härligt mer ljus o så kan man titta o glutta ut ännu mera!
bra träning där utav lillvalpen i bollkastning! snart kommer hon bli en mkt bra bollkastare!
stilig pinnhög, det är inte utan att man blir lite avundsjuk där på mångfalden liksom!!
slafs i värmen

Hillman sa...

Skapligt hål det blitt, kan vara farligt se upp när du är där och lurar på köttbullsburken. Vilken stor pinnhög du fått, är du verkligen säker på att den är till dig. I så fall är du en riktig turgosse som har kommit till en så omtänksam familj. Nog har jag och brorsan det bra men en egen pinnhög, nej där går gränsen.

Taxkramisar på dig.