måndag 13 juli 2009

Smultron

Idag var det matte som gjorde frukost.Då fick husse gå med mig på morgonsniffning runt kvarteret.Det är alltid mycket som hänt under natten, som måste undersökas noga.Husse har varit bakom skynket nästan hela dagen, och matte har dammsugit och våttorkat golven inne, så jag fick inte kika genom vardagsrumsfönstret vad han gjorde.Matte och jag plockade smultron på eftermiddagen, och sedan rensade hon pälsen från alla frön och annat som fastnat på mig. I morgon får vi gäster, och då vankas det godis. Matte förberedde middagsmaten redan idag, och då fick jag smaka både lammfilébitar och parmaskinka. Ska bli spännande att smaka i morgon när det är färdioglagat. Kramisar, Ludde

7 kommentarer:

Stella sa...

Oj va många smultron, ser mums ut, lamm och parmaskinka låter ju mums det med, vet inte varför, men både jag och matte blir ofta hungriga när vi har varit här och läst :-)

Malte och Snoken sa...

mormor säger att en sån liten o söt tax som du får absolut komma o bo hos oss. (kan du tänka dig att hasa o krypa längs golvet en vecka så mormor går på´t?)

Tessan sa...

Kollar bara först så jag kommer in...strå ju bara "fel på sidan"

Tessan sa...

Men OJ nu gick det!!! Lilla söta Ludde jag har ju försökt att skriva här i flera dagar och det har inte gått "fel på sidan" är allt jag fått slängt i ansiktet!!! Så just nu säger jag bara ha en bra dag! Hälsa din mysiga husse och matte!!

Kasper sa...

Jag har också plockat smultron! Massor. Blev faktiskt inga över åt matte!

Jaså, dom städar så att du inte får vara inne! Det har du väl ändrat på nu, va´? :)

Husse bakom skynket - har han inte ätit upp dom där köttbullarna snart??

Malte och Snoken sa...

å lamm som är så gott säger matte!! om vi sträcker på oss o låtsas vara sån som du får vi komma o smaka då?
slafspussar
ps! blir det smultron till efterätt?

Hillman sa...

Åh smultron som är så gott, husse planterade smultron där vi bodde förut. Bara för att jag skulle kunna gå och plocka själv, åtminstone tror jag det.

Taxkramiar.