tisdag 1 mars 2011

Ingen ko på isen

Medan matte gympade i stan, låg jag hemma och tittade på husse som spikade foder, skruvade gipsskivor och spacklade.När jag tröttnat på det tog jag med honom på en promenad runt sjön Flaten.Där finns en trevlig stig utmed sjön, som vi kunde gå.Många trevliga ställen att sniffa på hittade jag, och husse sprang inte bort en enda gång fast jag hade honom lös.Det tog oss nästan en timme att gå runt.Sista biten tillbaks till Centrum, där vi skulle möta matte, gick vi på isen. Coola kramar, Ludde

4 kommentarer:

Kasper sa...

Se där, du lyckas visst bättre och bättre med hussen! Bra att träna honom ordentligt till lydilitykursen. Vore ju himla förargligt om han skulle springa bort på Sagostigen! Vem vet vad som kan hända där!!!???

Freja Phaléne sa...

Du verkar ha dresserat hussen ypperligt!!! Och vad bra att du visade honom runt sjön ;-) Nospussar från mej!

Arlo sa...

Det där är mina takter det! Ta initiativ och se till att genomföra alla idéer. Man måste ha hjälp ibland av hussar och mattar, rent praktiskt och då är det bra om man har pli på dom!

Hillman sa...

Tur att du finns annars skulle hussen inte fått någon promenix, utan spikat hela tiden. Det är bra för tvåbeningarna att vi finns för hur skulle de annars ta sig ut, hihi.

Taxkramisar.