måndag 28 februari 2011

Svamskogspromenad

Fikade med husses kompis Tore innan vi åkte till svampskogen. Husse och matte brukar bolla sina byggprojekt med honom för att få bättre underlag för beslut. (Händer oftast när hussen och matten inte är helt överens)En minusgrad och ingen sol, så det var ganska mörkt ute fast det var mitt på dan.Man kan nästan kalla det för ovår.Jag sträckte ut mina långa lurviga ben i några ordentliga ruscher.Nu ser jag inte ut som en pudel längre!I morgon blir det nog ansning av huvud och öron. Lockiga kramar, Ludde

8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Du är allt bra stilig Ludde.
Du får visa upp dig igen när lockarna har fallit.
Vov o kram!

Arlo sa...

Ja, visst är du attans snygg för att vara kille, det tycker jag med! Jag ser aldrig någon annan som ser ut som du, måste vara kul att vara unik! Och du, apropå din kommentar hos mig igår: jo, jag vilar attans mycket också. När matten är på tråkjobbet, vilket hon nästan alltid är, så strosar hussen och jag omkring här helt kravlöst och i maklig takt på dagarna, och så ligger vi i TV-soffan och softar långa stunder, så nog vilar jag mig i form så jag orkar med matten de få stunder hon är hemma hos oss!

Kasper sa...

En sann nordisk vikingahund är du (?) som sitter på kala rumpan i snön... :)
Vaddå - finns det fler hundar som har kort päls? Javisst ja, det GÖR det ju! T.ex. Mollie... ;)
Så det är väl inte så synd om dej då, och jag är glad att du får nån sorts vikingafrisyr och inte en pudeldito!

Freja Phaléne sa...

Sååå snygg du är!!! Lika stilig kortpälsad minsann... Phalénekramar

Parisercollie sa...

Du är en ovanligt snygg Ludde, tycker jag. Matte håller på och ansar mig och Hilda. Inge vidare enligt mig. Kloklippning både fram och bak ... också är det ett evinnerligt borstande av mig. Hilda slipper lindrigt undan ... har ju knappt nån päls alls. Colliekramar

Buttons sa...

Matte jobbar och har inte tid med mig nu, får jag flytta till dig Ludde ?

Hillman sa...

En stilig hederstax är du i alla fall, sen om du är lockig och lurvig, va skulle det göra. Min matte tycker att du ser häftig och gullig ut, hihi.

Taxkramisar.

Lukas sa...

Stor, lång och stilig är du Ludde! Tänk om jag kunde sträcka upp mig som du gör i mattes längd. Jag når min matte till knäna när jag sträcker ut mig, men vad gör väl det när man känner sig stor och större än man är. Du är min förebild :)
Kramar från Lukas