lördag 26 februari 2011

Rumphuggen

Idag har jag tillbringat en stor del av tiden i köket.Nisse skulle komma på middag så matte förberedde en skomakarlåda.Eftersom jag inte varit särskilt hungrig ett par dagar, tyckte matten att jag kunde provsmaka köttet.Gissa om jag gillar att provsmaka?Eftersom solen sken och det blev plusgrader fick jag sitta på stora snöhögen och kolla dom som gick förbi ett tag.När jag kom in plockade matten fram saxen och friserade rumpan på mig.Snälla husse! Säg åt henne att sluta!!!Uch - alldeles rumphuggen! Skalade kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Freja Phaléne sa...

Du blev ju jättesnygg!!! Fast det var du ju redan... Vad Dotte det verkade med provsmakning!! Får skicka mina människor på kurs hos dina!!! Frejapussar!!!

Kasper sa...

NÄEJJJ Ludde!
Försök tala förstånd med dom - frisera, dvs kalklippa rumpan!
Lejonklippning nästa? Det är hedersTAX du är, inte hedersPUDEL!!!

Arlo sa...

Men hur ska det gå om det blir jättekallt igen då? Får du byxor då? Nu tänkte väl inte matten på rätt sätt i alla fall?
Plankstekar i all ära, men dom där biffarna hade jag kunnat hjälpa tillmed!

Sigge sa...

Stackare!
Håller med Rudi, vad händer om vidriga minusgraderna kommer tillbaka?
Det där köttet såg ju gott ut, här finns det aldrig nåt kött att provsmaka. Får jag ägna mej åt när jag är borta.

Hillman sa...

Inte kan man gå med rumpan bar mitt i vintern, fast matten här har oxå pratat om att slita päls till veckan. Tvi attan för pälssliteri, det är bara skönt om det är sommar och som det ser ut här så lär det dröja. Visserligen har vi bara 3 minusar just nu men vi vet hur det brukar bli, så jag vill nog ha min päls ifred ett tag till.

Lövbiff är smarrigt, vi har käkat biffgryta idag, matte tog undan ett par åt oss så vi fick faktiskt varsitt. Smarrigt, sen har matte gjort en kaka med vit blockchoklad, som vi ska få smaka.

Taxkramisar.

Parisercollie sa...

Fy farao du kommer att frysa rumpan av dig. Hoppas svenska vintern snart är över. Skomakarlåda ... mums!!! Colliekramar

Lukas sa...

Fina,fina Ludde! Nu ser du nästan ut som jag....fast minst 8 gånger större. Kram