torsdag 24 februari 2011

Lyckodag

Matte och husse åkte iväg på förmiddagen för att titta på vägghängda WC-stolar. Jag passade hennes tofflor under tiden och snäll som jag är gosade jag extra mycket med dom.Efter fikat åkte vi till svampskogen där vår väg var plogad så jag kunde springa jättemycket.Det är skönt att verkligen få sträcka ut.

Jag gör lite skogsrundor i snön också.Jag tog fram en fin pinne som jag hade jättekul med.Har lagt upp ett ordentligt lager med pinnar för säkerhets skull.När vi kom hem hade posten kommit med pakeliket till lilla mig.Det doftade jättegott och jag kunde inte berga mig förrän jag fick upp det.Det var massvis med gottigt i det och jag började direkt med ett grisöra.Det var ett underbart paket från mina två äkta taxkompisar Hillman och Illerson. Tack tack grabbar - pussa stort på matten och resten av er härliga flock! Lyckokramar, Ludde!

11 kommentarer:

Arlo sa...

Men bättre blir inte någon dag!!! Skogsrus och paket med gotta!!! Jo, jag vet hur attans kul det är med gottapaket! Snälla brorsorna i norr är!

Grabbarna boys sa...

Får du post!!
Vi blir sååååå avundsjuka på dig.
Här får vi mest bara tråkiga räkningar.
Men oj, vilka långa ben du får när du springer.
Det ser så härligt ut.
Vov från grabbarna boys!

Ellio Kung af Upphärad sa...

Jisses vilken gottig paket, jag förstår att du slet upp den.
VAd härlig du är när du springer, riktigt goa öron har du! Det syns allt att du är lite lagotto så jag tycker visst att du kan komma på lagottoträffen i Trollhättan på söndag.

Parisercollie sa...

Men Ludde ... kan du flyga? Det ser så ut på bilden av dig. Vad snälla Hillman och Illerson är som skickar gotta-paket till dig. Trevlig helg!

Hillman & Illerson sa...

Vilken härlig svansföring du har på filmen, där ser man att de är nog tax i alla fall, hihi. Vad härligt att ha så där långa ben så man kan springa i skogen även på vintern, skulle vi ge oss ut i skogen så blev det nog till att simma. Här har det snöat lite i natt igen, men vermaturen pekar på minus 3,6 i skrivandes stund.

Så bra att paketet kom fram, fast vi bara skrev ditt namn, nu har du fått ett efternamn oxå, hihi.

Taxkramisar.

becca sa...

Smaskens :D

Lukas sa...

Lyckost du som hittar pinnar att leka med. Inte en enda pinne har jag hittat här i Åre. Men det är ändå så himla spännande att vara här och upptäcka nya vyer.
Matte niger och tackar för VOFF-arna!
Kram

Kasper sa...

Tjena Ludde Långben,du kutar ju som en älg i skogen! Men VAD letar du efter långt där nere på backen med rumpan i vädret?
Ah, vilka snällisar som skickar dig gottepaket! Men det är du säkert värd. ;)

strövelstorpslagottona sa...

Vi säger som Elliot, klart du ska komma till lagottoträffen och visa dina fina gener, en mycket stilig Ludde. Det blir nog en och annan som blir avundsjuk, men det kan du ju bjuda på
pussar

Sigge sa...

Visst är det skoj med egen post!
Särskilt sån där god post. Vi hundar borde få sån varje dag anser jag!

Tessan sa...

Måste ju först tacka hussen din att han blir inspirerad av mina bilder! Men du Ludde den 1:a på dig är ju hur kul som helst..haha du ser ut som ett monster från ngn saga:) Ja men otroligt sött sådant så klart! Ni hundar tröttnar nog aldrig på snön medans vi människor allt vill ha vår nu!
Ha det gott allesammans!